Дорога через Модричі: будувати не можна відмовити?

 

8 травня в селі Модричі пройшли  громадські слухання щодо будівництва нової ділянки автомобільної дороги державного значення Трускавець-Дрогобич (вартістю 227 млн. грн.). Дорогу планують прокладати від місця перетину дороги Дрогобич-Трускавець через землі Модрицької селищної ради до Бориславського озера.

Детальніше про етапи проектування дороги тут:

Пекельна дорога

Слухання відбулись в межах  процедури Оцінки впливу на довкілля,в робочий час – в 11 год.,в приміщенні школи. Громаду представляли переважно вчителі. Про обізнаність модричан нюансами даного питання можна судити по їх питаннях «А де проходитиме дорога?».

Перед громадою виступав колишній керівник Стебницького гірничо-хімічного підприємства «Полімінерал» Зеновій Варивода. Він пояснив чому не можна будувати нову дорогу через Модричі: «Розвиток карстів– підземних порожнин, що утворились внаслідок розчинення водою солей – іде в напрямку від провалля 2017 р. в бік дороги. Ділянка біля р. Вишниця є заболоченою. Небезпечною також є зона біля озера ресторану «Козацький хутір». Це може стати причиною збільшення існуючих карстів та утворення нових. І, як наслідок, обвалів землі.  Кілька обвалів ми тут спостерігали як у 2017 році, так і раніше. У 1988 році тут мали намір прокладати  дорогу. Я тоді, будучи начальником технічного відділу виконуючого обов’язки головного інженера, не погодив цей проект».

 

Освоїти бюджетні кошти, ігноруючи застороги науковців?

На слуханнях були присутні представники замовника – Служби Автомобільних Доріг України та проектанта –  ТОВ «Сінк плюс міжнародна інжинірингова і консалтингова компанія». Зеновій Варивода поставив  їм кілька питань: «Чому не розглядали альтернативний варіант перенесення автотраси? Адже про небезпеку ділянки, зазначену в проекті, говорилось на кожній нараді ЛОДА. Чому не скористались порадами науковців і досвідом американців та відкинули варіант тампонування діючої дороги спеціальними матеріалами, які тверднуть під дією води? Чи робились інженерно-геологічні дослідження даної ділянки? Ви ж закопуєте гроші в землю. Зі своїми грошима ви навряд би так вчинили».

«Як є бюджетні гроші – то чого б і не зробити», – відповів проектант. А також, що інженерно-геологічні дослідження (буріння) не проводили. Геофізичні вишукування (сканування землі) проводив Івано-Франківський гірничий геологічний інститут (доктор геолого-мінералогічних наукКузьменко Едуард Дмитрович).

 

Про те, що неможна прокладати дорогу через Модричі, пише у facebook групі «Міська рада Трускавця»  і старший науковий співробітник Інституту «Гірхімпром», кандидат геологічних наук Василь Дяків:

«1. Будівництво об’їзної дороги через закарстовану долину р.Вишниця по запроектованій трасі у десятки разів ризикованіше з точки зору активізації карсту ніж ліквідувати карстові порожнини під старою дорогою!!!

  1. Під проектованою трасою максимальна потужність надсольових відкладів 50 м, а подекуди зменшується до 30 м… Для порівняння: під старою дорогою потужність надсольових відкладів біля 100 м (95–107 м)…
  2. Відстань від провалу у руслі р.Вишниця, що стався у листопаді 2017 р. до нової проектованої траси менше 50 м!!!
  3. Від динамічного навантаження від руху транспорту по новій трасі ймовірність карстопровальних явищ зросте у рази.
  4. Навіть після повного затоплення рудника N 2 Стебницького ГХП “Полімінерал” через 1-3 роки ризик провалоутворення як по новій так і по старій трасі не зникне без заповнення карстових порожнин твердим закладочним матеріалом…»

Попри все сказане на громадських слуханнях, громада Модрич рішення прокладати через їх село дорогу погодила.

Юлія Гасій, ДрогМедіа 

Фото ТСН

 

Додати коментар

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *