На виконавцю “стало”

На 2018 рік Дрогобицький район мав дуже великі очікування у плані ремонту доріг. «Пріоритетом 2018 року є дороги! Будуть дороги, буде рух, буде життя», – обнадіював на звіті тодішній голова Дрогобицької райдержадміністрації Володимир Шутко. Та сьогодні Дрогобиччина і без очільника району, і без відремонтованих доріг. А підтримку та фінансову допомогу обіцяли як з Києва, так і з Львівської облдержадміністрації.

Загалом фінансування на ремонт доріг Львівщини та Дрогобицького району очікувалося з чотирьох джерел: з надходжень від перевиконання митних платежів згідно з «дорожнім експериментом»; з обласного бюджету; з Дорожнього фонду та так звані експлуатаційні кошти. Всього Львівщина сподівалася цього року акумулювати на капітальний ремонт доріг 3 мільярди гривень. На півмільярда цих коштів розраховував Дрогобицький район.

 

Найперше нагадаємо, що таке так званий «дорожній експеримент».

16 вересня 2015 року Кабінет Міністрів України ухвалив на диво прогресивну Постанову №576  «Про  проведення експерименту в Одеській, Волинській, Львівській та Чернівецькій областях з фінансового забезпечення реконструкції,  поточного ремонту автомобільних доріг загального користування державного значення», якою було затверджено порядок використання коштів понадпланових митних надходжень на фінансування дорожньої інфраструктури. У 2017 році Львівщина отримала 660 мільйонів гривень від перевиконання митних платежів на ремонт доріг. Люди на місцях відчули конкретний результат і сенс боротися за покращення показників. У 2018 році почали розраховувати десь на 1,5 мільярда гривень від митниці. Розслабилися, повірили, навіть розписали дороги, які мали робитися на ці кошти. У Дрогобицькому районі це Борислав-Самбір, Меденичі-Пісочна та Новий Кропивник-Майдан.

Але Міністерство фінансів підняло планові показники для митниці. Перевиконання стало наразі непідйомним, тож на дороги з цього джерела нічого розраховувати.

«Прикро, що в усіх центральних ЗМІ так багато йдеться про децентралізацію, передачу повноважень і коштів на місця, а на ділі фактично відбили у людей мотивацію і стимулювання», – коментує ситуацію депутат Львівської обласної ради від Дрогобиччини Михайло Задорожний.

 

ДОРОЖНІЙ ФОНД НАДІЇ  ТА «ОБЛАВТОДОР», ЯКИЙ НЕ ДІЄ

Зате з 2018 року в Україні запрацював Дорожній фонд. Понад 120 тисяч кілометрів доріг передані у відання облдержадміністраціям. На Дрогобицький район з фонду виділено 118 мільйонів гривень. Ще 28 мільйонів гривень надійшло з обласного бюджету. Та посередині бюджетного року, на жаль, вже можна сказати, що для облдержадміністрацій проблемою стало ефективно і оперативно кошти використати. Та й виявилося, що в області не так багато підприємств, які вміють якісно робити дороги. Минуло півроку і півліта, а роботи подекуди і не починались.

Служба автомобільних доріг уклала угоди на виконання ремонтних робіт за кошти обласного бюджету з державним підприємством «Львівський облавтодор». А це підприємство наразі і саме роботи не виконує, і не має права брати приватні компанії на субпідряд. Така собі «собака на сіні». Насправді в області вже кілька років точаться дискусії та робляться спроби реорганізувати та оптимізувати громіздку та малоефективну структуру «Облавтодору», але поки що – безрезультатно.

«Підприємство, в якому третина штату – керівний склад: директори, бухгалтери – просто не має людських та технічних засобів для виконання запланованих об’ємів робіт з ремонту доріг в районі та області. Там 750 працівників і лише 150 робітників. Це «Роги і копита». «Облавтодор» має дати субпідряд приватним компаніям», – переконаний Михайло Задорожний. Депутат Львівської обласної ради від Дрогобиччини неодноразово звертався до голови комісії Львівської обласної ради з питань дорожнього господарства Володимира Сагана з проханням зібрати засідання комісії і заслухати питання стану ремонту автодоріг у Дрогобицькому районі та розірвання угоди з «Облавтодором», бо це залишок радянської системи, який потрібно приватизувати.

Керівник філії «Дрогобицький райавтодор» ДП «Львівський облавтодор» Ігор Богаченко  підтверджує, що підприємство просто не встигає виконувати всі заплановані роботи. «Нам не вистачає людей і техніки, адже ми маємо великі об’єми різноманітних робіт. Працюємо також з експлуатаційними коштами по поточних ремонтах. Три асфальтоукладувальні машини на цілу область. Та й виникають ще позапланові ситуації. Досі ми ліквідовували обвали мостів після повені, яка була в районі після дощів в кінці червня – на початку липня. Та от 12 липня приступаємо до капітального ремонту дороги Довге-Низинне».

 

ЩАСЛИВИЙ ПОЧАТОК

У липні Дрогобицький район почули в ОДА, тож потроху почали передавати ремонт доріг в субпідряд приватним компаніям. Так дороги Дрогобич-Снятинка, Снятинка-Рихтичі та Вороблевичі-Рихтичі почали робити МПП “НАРА” та ТзОВ “Екран- буд”.

 

Іра Циган

Медіа Дрогобиччина, № 12 (42)

 

Додати коментар

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *