У Трускавці ігнорують механізми відкритості: електронні сервіси й публічні консультації у місті ніяк не зафункціонують

Запис в електронні черги до медиків, формування петицій, оформлення субсидій та закордонних паспортів, онлайн скарги на житлово-комунальні проблеми в місті, Е-запис на прийом до посадовців міста – далеко не повний перелік електронних сервісів та послуг, якими щоденно користуються мешканці міста-сусіда Трускавця – Дрогобича.

Найсучасніші електронні технології місто Котермака сповна використовує для блага городян: зайшовши на сайт Дрогобицької міської ради мешканці та гості міста мають можливість замовити онлайн адмінпослуги, поскаржитися на незаконно встановлену зовнішню рекламу, завантажити офіційний додаток “Дрогобич – Smart City”, переглянути інформацію про здійснення платежів місцевих розпорядників бюджетних коштів, знайти інформацію про бюджет міста та ряд інших.

До усіх елементів електронної демократії у Дрогобичі нещодавно додали реалізацію ще одного цікавого та актуального проекту «Публічні консультації». Меморандум про це було підписано між міською радою та ВГО «Інститут «Республіка». Ініціатива впроваджується в життя у рамках проекту «Задай курс владі» ВІ «Активна громада». Суть задуму доволі проста: громада завдяки публічним консультаціям впливає на владу, чітко формулюючи їй свої вимоги, відтак влада враховує інтереси та побажання громади у вирішенні того чи іншого питання. Публічна консультація дозволяє скоротити процес вивчення думки громади, а також сприяє активній двосторонній комунікації.

Завдяки такій ініціативі днями у Дрогобичі підбили підсумки вже другої публічної консультації. Перша стосувалася туристичного слогану Дрогобича. Впродовж місяця мешканці міста Котермака завдяки смс-голосуванню та на сайті міста із декількох запропонованих варіантів обирали саме той слоган, який, на їхню думку, найбільше асоціюється із Дрогобичем. Обравши слоган «Дрогобич – у ньому вся сіль» Туристично-інформаційний центр міста розробив низку брендових речей, які презентують місто та пропонуються туристам.

Друге питання, яке виносилося на публічні консультації у Дрогобичі – це перенесення пам’ятника Василю Стефанику. Наразі монумент розміщений навпроти храму Святої Трійці, однак парафіяни хочуть встановити там пам’ятник Андрею Шептицькому. Громадою та представниками влади було сформовано три варіанти майбутнього місця переселення пам’ятника Стефанику. Відтак на одне з найближчих сесійних засідань буде винесено два варіанти ймовірного розташування монументу, які набрали найбільшу кількість голосів – це вул. Л. Українки, 46 (біля історичного факультету ДДПУ ім. І. Франка) або ж вулиця Я.Осмомисла, 10 (поблизу Будинку вчителя). Виходить, що пілотний проект «Публічні консультації», який, до речі, успішно втілюють у низці міст України (серед яких Житомир, Ужгород, Полтава), покликаний об’єднати владу та громаду в плані вирішення актуальних питань. Найголовніше – це дозволяє владі та громаді почути думки одне одного.

На жаль, курортний Трускавець сьогодні не може похвалитися жодними вагомими аналогічними напрацюваннями як у сфері електронних сервісів, так і в питанні публічних консультацій. В оздоровниці на сьогодні лиш запроваджено електронні петиції. Виходить, що місто у плані електронної демократії, прозорості влади, її співпраці із громадою та моніторингу думок громадян – суттєво пасе задніх.

Наталя Зелена

Медіа Дрогобиччина, № 12 (42)

Додати коментар

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *