Куди скаржитись, коли вас не чують?

Кожен з нас бажає кращого життя. Якщо нам вдається його самостійно покращити – це чудово. Однак доволі часто багато речей, як от рівень напруги в квартирах, своєчасне прибирання прибудинкової території, якість дорожнього покриття і т. ін. від нас не залежить. Звісно ж, можна просто закрити очі на всі недоліки та нічого не робити. Але уявіть, яким тоді буде ваше місто через кілька років чи десятиліть такої бездіяльності. Чи хочете ви його таким залишити для власних дітей? Напевне, ні. То що ж робити?
Відповідь проста: треба підхоплюватися і стимулювати відповідальних осіб вирішувати проблеми усіма законними методами. Якщо справа стосується приватних компаній, що займаються постачанням послуг (наприклад, Львівгаз чи Львівобленерго), то на сайтах цих компаній є функція особистий кабінет, де можна не тільки подавати показники та відслідковувати оплату, але й залишати скарги. Це досить зручний спосіб звернень, який не вимагає багато часу та є ефективним інструментом впливу. Актуальними також залишаються скарги на телефонні гарячі лінії.
Коли ж сфера відповідальності стосується органів місцевого самоврядування чи діяльності комунальних підприємств, то тут найбільш ефективним інструментом залишається ЗУ «Про звернення громадян», а саме скарга. Відповідно до закону звернення громадян, які не потребують додаткового вивчення повинні розглядатись невідкладно, але не пізніше п’ятнадцяти днів з дня їх отримання. Надсилати скарги та звернення до органів місцевого самоврядування можна електронною поштою на електронні адреси, які зазначені на сайтах міських рад, що дозволяє зекономити чимало часу. Скарги потрібно писати письмово, оскільки озвучені усно, вони ні до чого не зобов’язують чиновників. А от на письмову скаргу останні зобов’язані надати відповідь, яка буде документацією вашого звернення. У випадку, якщо чиновники проігнорували звернення або порушують терміни відповіді можна зареєструвати скаргу на гарячій лінії області за номером телефону 112. Зазвичай реєстрація такої скарги стимулює органи місцевого самоврядування до швидкої відповіді. Також можна зареєструвати скаргу на урядовій гарячій лінії – 1545 або на сайті урядового порталу – ukc.gov.ua.
Ще один сучасний механізм впливу на міську владу – електронні петиції. Зареєструвати петицію, що стосується життя громади міста можна на сайті – e-dem.in.ua. Після реєстрації петицію варто поширити серед друзів та знайомих в соціальних мережах, щоб зібрати необхідну кількість підписів для її розгляду на сесії міської ради. До прикладу, в Дрогобичі достатньо 65 підписів, у Трускавці необхідно – 100, а донедавна було – 150.
Ми живемо в еру сучасних технологій, які дозволяють бути активним членом суспільства, витрачаючи на це мінімум часу. Все, що треба – це просто активізуватись та почати контролювати і стимулювати до роботи владу у вашому місті. Тож не будьмо байдужими, змінюймо наші міста на краще!

Марко Федоренко

Медіа Дрогобиччина №5 (35) від 16 березня

Додати коментар

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *