Володимир Коцюба – про суди, боржників та чутки

Його прізвище було назване одразу: у ніч виборів минулого року, коли результати виборів уже були очевидними, на запитання до переможця, новообраного міського голови про те, кого бачить у своїй команді, почула три прізвища: Олег Дукас, Ігор Герман та наш сьогоднішній співрозмовник Володимир Коцюба.

Володимир Коцюба обійняв посаду керуючого справами виконкому Дрогобицької міської ради. Також він є заступником міського голови.

Про роботу, перемоги і проблеми, про стратегічні плани і чутки щодо хабарів та подяк – у нашій розмові.

–          Ваша команда стала до роботи, і всі одразу зауважили неймовірно активний ритм праці – з ранку ледь не пізньої ночі. Паралельно, більшість спостерігала на скільки вас в такому ритмі вистачить. Одні казали – на місяць. Інші – на два. Хтось пророкував чотири місяці – і що здасте позиції, не зможете довго витримати в такому режимі.

Тож в якому режимі працюєте зараз?

–          Дійсно, до роботи взялись оперативно. Бо часу у нас практично нема. Не відомо, чи наступні вибори будуть через рік, чи через чотири. Тому стараємося все робити семимильними кроками.

Режим – з ранку до десятої вечора, як у міського голови, так і у нас. Субота – неділя – виходимо на роботу, працюємо. Начальник юридичного  відділу, до слова, зауважив, що об’єм роботи, який  юридичний відділ зобов’язаний тепер виконувати, збільшилось разів у п’ять. Крім того, власне структура роботи змінилась: є плани на тиждень, виконати до кінця тижня, наприкінці тижня прозвітувати, а в понеділок про це мають доповісти на оперативній нараді в ратуші. Якщо не встигають – беруть роботу додому. Тому, що в нас мало часу, а зробити результат ми повинні.


–          Які ваші найбільші перемоги, яких досягнуто за цих кілька місяців роботи?

–          Наша зараз основна задача – наповнити бюджет. Для цього з орендарями проводимо зустрічі щодо нової нормативно-грошової оцінки, зобов’язуємо їх укладати з нами договори. Щоправда, і, м’яко кажучи, пасивність в цьому питанні бачимо. Надсилаємо їм листи – а у відповідь тиша.

–          Хто, наприклад, не реагує?

–          Наприклад, «Тандем». Вони  не переукладають угоду і сплачуть згідно зі старою грошовою оцінко -200 грн. в місяць. Згідно з новою, ціна більша в 30 разів!

Ми подаємо позови в суд і зобов’язуємо   їх переукладати договори.

Щодо майна: боремося з відчуженням майна, приміщень. Стосується це і «знаної» усіма котельні, яка продавалась-перепродувалась, відчужувалась. І з цим боремося.

Боремося з незаконними будівництвами. Так, вже при новій владі без жодних дозвільних документів в центрі міста почала «виростати» споруда. Керівництво міської ради оперативно відреагувало: зібрали виконком, прийняли рішення про демонтаж, і силами Комбінату міського господарства, працівник Дрогобицької міської ради, було повністю демонтовано цю споруду. Думаю, що після такого ніхто собі не дозволить будувати що захоче, де захоче, не маючи на це всіх дозвільних документів.

На кожне незаконне будівництво реагуємо позовами про знесення.

–          Під час попередньої наради ви давали своєму працівнику доручення щодо отримання довідки від податкової про сплату чи несплату податків п.Лагодичем. Про що саме йдеться?

–          Йдеться про торгівельний центр біля фонтану, який в народі назвали «стєкляшкою». Є інформація, що орендну плату за землю під цим центром він оплачує. Але, наскільки нам відомо, ми зараз також піднімаємо це питання, саме будівництво вийшло за межі тої земельної ділянки, яка йому була надана. Тому з’ясовуємо зараз це. І також щодо харчосмакової фабрики також піднімаємо питання. ТзОВ «Скеля- 1», до якої п.Лагодич є дуже дотичним, не переуклало, не пролонгувало договір. Тож ми будемо звертатися до суду з позовом про вилічення земельної ділянки. Тобто, залишимо  приміщення, яке там є, і навколо – для обслуговування. Решту землі будемо вилучати.

–          А що з книгарнею «Каменяр»? У чиїй власності зараз це приміщення?

–          У власності дружини п.Лагодича Катерини. В серпні минулого року, в той день, коли Вищим Господарським судом було прийняте рішення про розірвання договору між Дрогобицькою міською радою і ТзОВ «Книгарня Каменяр» та зобов’язання ТзОВ повернути у комунальну власність це приміщення, в той же день, ввечері, було оформлено правочин, і це приміщення перейшло у власність ТзОВ «Книгарня – Каменяр»,яке було створене. Потім – в іпотеку. І зараз воно в власності дружини п.Лагодича Лагодич Катерини.

Після того Микола Лагодич на це рішення Вищого Господарського суду заяву за новими обставинами, і зараз Вищий Господарський суд скасував своє ж серпневе рішення (щодо повернення приміщення у комунальну власність). Ми паралельно звернулися з позовом про витребування майна з чужого незаконного володіння. Зараз ми зупинили цю справу, оскільки нова справа, що була відправлена у вищий Господарський суд, знову має пройти всі етапи, і аж тоді, після позитивного рішення. Буде слухатись справа про витребування майна з чужого незаконного володіння і повернення його назад в комунальну власність.

Словом, важко. Ставлять нам палки в колеса, супротив є. Ми змушені знову судитися.

–          Що найскладніше в цій роботі, яку зараз виконуєте?

–          Бракує оперативності. Бачимо порушення, на нього маємо швидко відреагувати, тож ми звертаємося з позовом до суду, з заявою про забезпечення позову… Однак, щоби бухгалтерія проплатила через казначейство кошти судового збору за позов чи за забезпечення позову – треба час. Проходить тиждень. За тиждень можна збудувати будівлю, а ми не можемо оперативно відреагувати щоб забезпечити позові припинити всі дії до вирішення справи. Бюрократія заважає. Через неї немає оперативності.

Загалом же, нормальний колектив, в нас хороша команда, немає труднощів. Є натомість певне незадоволення в певних кіл громадськості зараз. Не розумію, чому. Можливо, бо зачіпаються певні їхні інтереси, коли хочемо щось зробити правильно. Тому виникають деякі конфлікти.

–          Коли виникають конфлікті ситуації – починають ходити різні чутки. Чутки можуть мати під собою реальний грунт, а можуть бути надуманими. Станом на зараз ходять чутки, що для того, аби «просунути» чи порушити справу міською радою, сюди приносять кошти в межах 500-800-1000 доларів США. Кажуть, що апетити в Ратуші зменшились, але вони є. Що ви можете сказати на це? І, якщо такі факти мали б місце, що б ви зробили?

–          В мене нема таких даних. Чутки, припускаю, мають свої причини. Або занадто добре ми все робимо, і тому хочуть скомпрометувати. Або зачіпаємо чиїсь приватні інтереси.

Щоб робити якісь висновки  – мені потрібна доказова база, конкретний факт. І якщо це раптом матиме місце – то, звичайно, наслідки для тої людини будуть плачевними – від дисциплінарних стягнень і звільнення роботи, як мінімум.

Направду прошу, якщо є раптом такі речі, звертатись напряму – аби притягати винних до відповідальності.  А не брудом поливати.

–          Як почуваєте себе, коли є поливання брудом?

–          Я – не реагую. Міський голова – правдолюб, і коли робить щось правильне, а на біле йому кажуть, що це чорне – так, десь воно вивозить з рівноваги. Ну але.. Собака гавкає, а караван іде.

–          Які маєте стратегічні плани до реалізації?

–          Дуже хочу, щоб робота юридичного відділу була налаштована таким чином, щоб, по-перше, і у вас не було сумніві щодо того, про що ми говорили щойно – що беруться якісь хабарі чи «подяки». Хочу щоб до кінця каденції таких закидів і сумнівів не було взагалі.

Хочу, щоб робота юридичного відділу була налаштована так, щоб кожен знав своє місце і всі працювали виключно на результат. Щоб судові справи, в яких бере  участь міська рада, всі були виграшні. Бо ми витрачаємо багато зусиль, однак опозиціонери, тобто, сторона, з якою ми судимося, мають набагато більше можливостей – у зв’язку з певними домовленостями, або ж, ви самі розумієте як у нас зараз можуть вирішуватись справи в судах. Тому «на старті» ми наразі є в програшній ситуації, адже працюємо виключно на ентузіазмі.

Окрему увагу хочу приділити ЦНАПу. Оскільки ЦНАП – це візит картка міської ради, в нас пріоритетним є завдання охопити максимально весь спектр адміністративних послуг та спростити їх, і аби все це було в межах нашого центру надання адміністративних послуг. Ми  (ЦНАП) вже функції міграційної і реєстраційної служби отримали. Все має бути максимально просто і максимально доступно. До речі, Дрогобицька міська рада приймала участь в конкурсі на найкращий в області ЦНАП. Ми включені в перелік міст, які вигорали цей конкурс, що проводився під егідою ЄС/ПРООН. Нам буде надано 1,5мільон гривень, і ці кошти підуть на облаштування робочих місць та для спрощення надання послуг для людей. Якщо нам це вдасться зробити – щоб будь-яку довідку людина могла отримати за декілька хвилин, а не тижнів, щоб все було прозоро, а не за якимись домовленостями чи завдяки знайомствам – це буде величезний плюс і величезний результат, після якого нам, якали закінчиться наша каденція, буде не соромно чи подякувати за роботу, чи ж продовжити роботу, якщо виборці оберуть на наступний термін.

Марія Кульчицька, Медіа Дрогобиччина, №2

//