У них горять очі, хоча реально видно, що сну явно бракує

Перша прес-конференція новообраного міського голови Дрогобича та його команди: у них горять очі, хоча реально видно, що сну явно бракує.

У свої повноваження усі вони увійшли лише тиждень тому, і зі старту все закипіло.

Вони особисто обходять вулиці, рахують колеса, які чиновники «на папері» купили для комунальних «прибиральних» та ін..машин, вникають у стан справ кожного підприємства і управління, спілкуються з рядовими працівниками. Станом на зараз зі «старих» керівників ще не звільнений ніхто. Але ніхто, образно кажучи , й не прийнятий на роботу – кожен має себе проявити в роботі, до кожного «придивляються». Щоправда, як стало зрозуміло, найбільш «незвільненими» є головний архітектор п.Петранич і головний комунальник п.Лепкий. Очевидно, є на те підстави, про які дізнаємось незабаром.

Серед болючих питань, над якими ведеться точкова робота зараз – виплата індексації бюджетникам, формування бюджету на наступний рік, освітлення міста, впорядкування торгівлі, якої у «вуличному» вигляді, як наголосив голова Тарас Кучма, не буде. Зокрема, молочники таки працюватимуть у торговому комплексі, роздрібну торгівлю  буде перенесено всередину павільйонів, крім того, продавцям буде запропоновано роз’їхатись на ринки мікрорайонів міста, а також, як було зазначено, є домовлено з підприємцем Р.Мулем про облаштування ним місць для  міні-ринку на автовокзалі міста.

Щодо стратегічнішого, зокрема – зовнішнього аудиту, як уже зазначалось, він буде. Поетапним. В першу чергу під аудит потрапляють Комбінат міського господарства, відділ охорони здоров’я, відділ освіти, управління комунальних ресурсів та відомство, що відало землями. Відтак, усі інші. На запитання журналістів щодо КП «Дрогобичтеплоенерго» та КП «Дрогобицький водоканал»- їх аудит буде пізніше, зараз, каже голова, поки входимо в опалювальний сезон і зиму, підприємства залишають в спокої – аби не створювати незручностей мешканцям.

В місті буде створено умови для розвитку малого і середнього бізнесу – аби вони були зацікавлені тут працювати і поповнювали місцеву скарбницю.  Зокрема, в тому числі, буде створено відповідний сектор по сприянню підприємництву.

Відділ сім’ї, молоді і тризму буде об’єднано з відділом спорту. Одним з ключових завдань цього відділу буде забрати дітей з вулиці.

Відділ охорони здоров’я, на переконання міського голови – не потрібен, це просто «прокладка». Водночас, як найкраще налагодити роботу медицини,  щоб мешканці отримували якісні послуги, і чи залишати цей відділ, як його  реорганізовувати– над цим ще подумають. Впродовж 3-4 місяців питання медицини стоятиме гостро і над ним працюватимуть щоденно.

Відділ забезпечення діяльності виконкому реорганізують в оргвідділ, де працюватиме комп’ютерний сектор, що забезпечуватиме прямі трансляції засідань комісій, сесій міськради тощо.

Юристи, якими опікується керуючий справами міськвиконкому та заступник міського голови Володимир Коцюба, теж переживуть реорганізацію з метою оптимізації їх роботи. Буде також розширено ЦНАП, який надаватиме мешканцям ще більше послуг.

Окремої уваги вартує робота, яка вестиметься з депутатським корпусом. Про неї розповів секретар ради Олег Хрущ. Зокрема, аби покращити комунікацію, сприяти порозумінню, буде створено Президію ради (Положення про яку уже готується), до якої увійдуть голови постійних комісій ради, голови або представники депутатських фракцій, заступники міського голови, міський голова, секретар ради. Завдання цього органу – після розгляду питань на комісіях ще раз їх вивчити – щоб не йшли на затвердження сесій «сирими», щоб робота сесій була максимально ефективною.

Також Олег Хрущ повідомив про те, що вже з нового року запрацює новий веб-ресурс ради, який якісно відрізнятиметься від теперішнього: він буде доступним, максимально зрозумілим і максимально наповненим інформацією.

Буде введено розділ, що сприятиме комунікації «Доручення виборця» тощо.

А станом на зараз, як наголосив Олег Хрущ, під керівництвом депутата Олега Балога вивчається документація, яку вела земельна комісія міськради попереднього скликання і до якої є багато запитань.

Олег Дукас, заступник міського голови з гуманітарних питань, в підпорядкуванні якого 7 відділів, розповів, зокрема,  про ідеї, що стосуються пошуку коштів. Адже «його» відділи в основному не заробляють, а витрачають гроші, а тому – пошук грантів, співпраця з ГО, волонтерами тощо – на порядку денному.

За пошук інвестицій, вочевидь, відповідати п.Володимир Кондзьолка, який має досвід роботи з грантами, знає де і під що шукати, має аналітичний склад мислення і тому місту може бути дуже корисним.

Зрештою, щодо грантів – ця практика станом на зараз у нас працює дуже слабо, адже писати їх не вміємо. Атому є плани провести в місті відповідні тренінги, де вчитимуться і журналісти, і активісти, і чиновники робити те, на  чому живе і розвивається багато міст України і Європи.

Щодо окремих керівників і окремих прізвищ, щодо яких – чи працюватимуть вони – цікавитеся ви, шановні читачі, то, як наголосив міський голова, щоб звільнити людину – йому потрібні юридичні підстави. Очільник наголосив: ходить чимало чуток щодо хабарів. В даному випадку злодіями є й ті, хто бере, й ті, хто дає. А якщо по-правді: де звернення в прокуратуру, міліцію? Де дія громади – яка зможе голові розв’язати руки? Тож зараз робота ведеться з усіма, і вивчається діяльність усіх. Якщо знаєте про факти і маєте задокументовану інформацію – повідомляйте.

Щодо реорганізації: вона направлена не на «зачистку кадрів», а на налагодження нормальної роботи для громади. Щоб громада відчула, що не люди для чиновників, а чиновники для людей. Хто зможе працювати за новими правилами – працюватиме, з іншими – не по дорозі.

І ще: станом на зараз усе керівництво міста, уся команда голови активно працюють над вивченням реальної ситуації в місті і її розв’язанням, розвитком. Робота ведеться ледь не в цілодобовому режимі. Зараз знають де, які вулиці посипають, вивчають де яких лампочок нема, де яке сміття не вивезли. Водночас, закликають громаду до співпраці і конструктиву: знаєте про такі факти – повідомляйте. Не критиканством в соцмережах, а напряму. Найближчим часом буде створено відповідну Пряму лінію, яка збиратиме від вас цю інформацію і оперативно передаватиме в відповідні структури для вирішення.

І наостанку: під завісу зустрічі голова закликав усіх керівників закладів громадського харчування, перевізників тощо у День вшанування пам’яті жертв Голодомору проявити свою позицію, приглушивши музику та вивісивши прапори з чорною стрічкою. Маємо берегти пам’ять і бути єдиними.

…У них горять очі! Люди, у яких  горять очі і які готові до змін, порядку, конструктиву, діалогу, які готові працювати для людей – це прекрасно. Дивно, правда ж? Але таке таки буває. І, якщо, замість підставляти ногу, підставити їм плече, Дрогобичу все вдасться.

Марія Кульчицька

Додати коментар

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *