Нова дорога може бути небезпечнішою, ніж наявна?

Нова дорога в обхід Трускавця може виявитись ще небезпечнішою, ніж існуюча. Про такі підозри нам розповів технічний директор ТОВ «Інститут Гірхімпром» Іван Зозуля. Фахівці товариства разом фахівцями Держекоінспекції досліджують територію ТзОВ “Стебницько гірничо-хімічне підприємство Полімінерал».

 

Перше виїзне засідання

Минуло більш ніж півроку після обвалу грунту в районі виробіток рудника №2 Стебницького «Полімінералу», як зібралось перше виїзне засідання представників компетентних служб з приводу питання перенесення дороги Трускавець-Дрогобич. Як попередньо повідомляло видання “Медіа Дрогобиччина”, у засіданні взяли участь представники Служби автомобільних доріг області, Дрогобицького та Бориславського РЕМів, газового управління, місцевого “Укртелекому”, “Дрогобицького водоканалу”, керівництво підприємства «Стебницький Полімінерал», проектантної фірми ТОВ «Сінк плюс міжнародна інжинірингова і консалтингова компанія», управління Держгеокадастру, сільський голова Модрич Мирон Флюнт та представники влади району. Нову дорогу вирішили прокладати від Т-подібного перехрестя – навпростець через Модричі до Бориславського озера. Раціональний шлях, найкоротший, як показує мапа.

 

Нова дорога – над пустотами

Фахівці б’ють на сполох. Дорогу збираються перенести на захід, далі від провалля. Але  далі – не означає безпечніше. “Якщо під наявною дорогою пустоти знаходяться на глибині 90 м., то під планованою – на глибині 40 м.”, – каже Іван Зозуля. Перш ніж затверджувати місце нової траси, дорогу в кількох місцях треба просвердлити та виявити, на якій глибині знаходяться поклади солі. І вже на основі реальних досліджень створювати гірничо-екологічне обґрунтування. У випадку виявлення пустот потрібно передбачити заходи для їх заповнення. До слова, ми вже писали про необхідність проведення заходів щодо укріплення теперішньої дороги Трускавець-Дрогобич. Та заборонити рух по ній маршрутних таксі.

 

Над пустотами, які продовжують збільшуватись…

Загрожує новій дорозі і річка Вишниця. Вона тече по заболоченій місцевості, просочується крізь грунт, продовжуючи розмивати поклади солі та утворювати нові карсти. Результатом цього є нещодавне провалля, глибиною в 4 м. та ділянка річки, яку «заточили» в трубу, щоб вода не текла під землю. Але це лише боротьба з наслідками. Щоб усунути причину, потрібно засушити територію навколо річки, забезпечити стікання усієї води в річку.   Навести лад з Вишницею доручено Львівському управлінню водного господарства. У планах – прочистка русла річки. Та пан Зозуля вважає, що лише прочистка не тільки не вирішить проблему, а й може ускладнити її.

 

Проектування без проходження тендерних процедур

Проектувати нову дорогу береться ТОВ «Сінк плюс міжнародна інжинірингова і консалтингова компанія». Товариство брало участь у першому виїзному засіданні комісії з проектування дороги. Зареєстрована фірма 06 березня 2017 у Києві. На сайті публічних закупівель Рrozorro ми не знаходимо інформацію про проведення торгів на розробку проектної документації будівництва об’їзної дороги. Що ж такого особливого в компанії, якій рік і місяць, що її запрошують до проектування без тендеру?

Одноосібний її засновник – Завійський Ігор Михайлович. З 2000 по 2002 рр. та з 2008 по 2010 рр. він працював керівником Служби автомобільних доріг у Львівській області. На цю посаду був призначений за керівництва «регіонала» Володимира Демішкана. Завійський також кілька разів обіймав посаду заступника Демішкана у САД України – у 2000-2005 роках, а також у 2010 році.

До слова, не тільки Львівська область замовляє послуги цієї компанії. А ще Київська, Запорізька та Донецька. За один лише рік “Сінк Плюс” виграла підрядів на 23 млн. грн..

 

Кошти

Для перенесення об’єктів інфраструктури за межі гірничого відводу ПАТ “СГХП “Полімінерал”  з резервного фонду Держбюджету планується витратити 214 млн. гривень, – повідомляє прес-служба Львівської ОДА. З них: на будівництво дороги Т-14-02 – 113 млн грн., магістрального водогону Гірне-Дрогобич – 80 млн грн, винесення повітряних ліній електропередач, потужністю 220 кВ (20 опор) – 21,2 млн. грн.

 

Хочеться вірити, що експерти оберуть оптимальний варіант розв’язки інфраструктури. Фірма, яка готуватиме проектно-технічну документацію, відбуде тендерну процедуру. А кошти не підуть під землю чи до чиєїсь кишені.

 

 

Юлія Гасій

 Медіа Дрогобиччина №9 (39) 

Додати коментар

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *