Дорога Трускавець–Дрогобич: і переносити, і укріпляти

Минає перше півріччя з часу великого обвалу грунту, який трапився неподалік Модрич. Саме тоді вельми активно почали говорити про те, що раніше здавалося утопією – дорога Дрогобич-Трускавець може піти під землю, отож треба будувати нову.

Але ….

Станом на сьогодні збільшення тріщин асфальтного покриття у двох місцях недалеко від Трускавця видно неозброєним оком – висловлюють своє занепокоєння водії, які щодня їздять цією дорогою. А поки тріщини збільшуються, чиновники готують проектно-кошторисну документацію для майбутнього перенесення дороги “Дрогобич-Трускавець” і водогону “Гірне-Дрогобич” за межі карстового провалля. Про це повідомила прес-служба Дрогобицької районної державної адміністрації. Проте вибір траси  має бути пов’язаний як з гарантією безпеки, так і з запасами солей, які знаходяться в надрах. Тому потребує розробки гірничо-геологічного обгрунтування.

Будуватимуть нову дорогу

5 березня голова Дрогобицької райдержадміністрації Володимир Шутко провів нараду щодо цього питання. 

За результатами наради управлінню Держгеокадастру потрібно зробити повний аналіз земельних ділянок з кадастровими номерами та надати інформацію управлінню «Дрогобичводоканал». З метою будівництва дороги сільському голові Модрич доручено врегулювати питання з власниками земельних ділянок та розглянути на сесії сільської ради питання щодо надання дозволу на відвід землі. Генеральному директору ПАТ «ГХП Стебницький

«Полімінерал» доручено на території Модрицької сільської ради встановити межі солевідвалу в натурі.

 

Потрібно укріпити наявну

А що ж буде, якщо автомобільна дорога до Трускавця піде під землю раніше, ніж збудують нову? Про шлях вирішення можливої проблеми нам розповів учасник наради та член робочої групи з розслідування обвалу науковець ТОВ «Інститут «Гірхімпром» Іван Іванович Зозуля.

Укріплення дороги – не надто складний і ресурсозатратний процес, який полягає у засипанні пустот під дорогою твердими матеріалами. По коштах ця процедура в десятки разів дешевша за будівництво нової дороги. Пан Зозуля наголошує, що будувати нову дорогу треба. Але убезпечити мешканців та здійснити укріплення наявного шляху – першочергова необхідність. У випадку обвалу траса мала б вистояти. Ефективні приклади укріплення дороги твердими матеріалами у Львівській області є, зокрема, на території Яворівського району в зоні впливу карстового провалу.

Пан Зозуля подав різні варіанти пропозицій щодо укріплення небезпечної ділянки автошляху Службі автомобільних доріг у Львівській області. Інститут “Гірхімпром” готовий розробити проект укріплення дороги Трускавець-Дрогобич. Було б лише замовлення.

 

Чи є політичне рішення?

Ще у жовтні 2017 р. комісія з питань ліквідації надзвичайних ситуацій визначилась, що виведення провалля з такого стану має здійснюватись за рахунок компанії, яка має в оренді і користуванні «Полімінерал».

Автотраса ж, очевидно, прокладатиметься за бюджетні кошти.

Проект на укріплення наявної дороги може бути профінансований із Державного бюджету як проект на реалізацію першочергових заходів. Для цього міська влада Трускавця повинна виступити замовником проектно-кошторисної документації, попередньо визначившись, чи треба цим займатись взагалі.

Будівництво нової траси вимагатиме значних коштів. І поки місцеві та обласні чиновники працюють над їх отриманням, своєю безпечністю вони наражають на небезпеку всіх учасників дорожньо-транспортного руху.

Юлія Гасій

 Медіа Дрогобиччина №5 (35) від 16 березня

Фото Степана Танчинця

Додати коментар

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *