Дорога Дрогобич – Трускавець: Безпечна чи ні?!

Оздоровниця скоро отримає висновки експертів про безпеку траси «Дрогобич-Трускавець»

 

Днями посадовці Трускавця володітимуть інформацією щодо  стану траси Т-1402 «Пісочне-Східниця» на ділянці «Дрогобич-Трускавець». Як повідомив під час  останнього брифінгу міський голова оздоровниці Андрій Кульчинський, з 6 листопада  у нашому регіоні працюють спеціалісти Інституту геофізики та Івано-Франківського Інституту нафти та газу.  Вони  досліджували   провалля, а також територію приватних забудов біля «Козацького хутора», у с.Модричі та у Сільці. «Попередні висновки експертів – загрози для цих об’єктів немає», – зауважив посадовець. Відтак, наступне першочергове завдання фахівців – дослідження ділянки дороги «Дрогобич-Трускавець». До 7 днів часу будуть завершені і ці роботи, відтак 2 тижні триватиме опрацювання зібраної інформації. Опісля  ці результати подадуть на обласну комісію ТЕП та НС. Паралельно питання техногенно-екологічної безпеки регіону порушують і у Кабміні, – додав заступник міського голови пан Балицький.

 

– Голова ЛОДА  пан Синютка зараз знаходиться у Києві, там проходить засідання Кабінету міністрів України з приводу створення урядової робочої групи та виділення коштів. Також проводяться такі першочергові роботи, як створення проектно-кошторисної документації для перенесення дороги “Дрогобич-Трускавець” та магістрального водопроводу, що йде на Дрогобич. Тож нам залишається “тримати кулаки”, щоб ці рішення були прийняті на нашу користь, – додав пан Балицький.

 

Також посадовець підтвердив інформацію, що  дорогу в об’їзд Трускавця споруджуватимуть, найімовірніше,  через село Модричі. Відтак вона йтиме попри колишню військову  частину   і виводитиме транспорт на дорогу біля озера, що веде на Борислав. Однак такий масштабний проект вдасться зреалізувати не швидше, ніж за 2 роки. Наразі, на комплексне та ретельне дослідження проблемної ділянки дороги, за словами пана Балицького, з області виділили 1,5 млн. грн. Допоки спеціалісти проводитимуть дослідження траси «Дрогобич-Трускавець»,  в оздоровниці кажуть: розглядають можливість встановлення спеціальних датчиків, які фіксуватимуть рух кори. «Якщо просідання дороги буде більшим, ніж на 5 см., – встановлюватимемо світлофори або ж спеціальні шлагбауми, які дозволять закрити рух цією трасою», – переконує  пан Кульчинський.  

  Що ж  робиться вже тепер? Розпочато спорудження нової лінії електропередач ЛЕП-35 – для того, щоб Трускавець мав два  альтернативні джерела постачання енергії.

  

 Не спекулювати на темі дороги закликає і кандидат геологічних наук Василь Дяків, який добре ознайомлений із проблематикою калійних шахт та пустот Стебницького «Полімінералу», бо досліджував їх.  Цими днями науковець мав доповідь на 4-ій  Міжнародній науково-практичній конференції «Надрокористування в Україні. Перспективи інвестування», що проходила у  Трускавці. Вчений зауважив: морфологічних ознак того, що дорога  «Дрогобич-Трускавець» є аварійною, сьогодні немає. Так, тріщини є, однак вони утворилися тут ще кілька років тому.

 

– “Підстав  для заборони руху транспорту цією дорогою не бачу. Мешканцям слід розуміти: перед тим, як на місці дороги утвориться провалля, на цьому відрізку траси виникнуть такі тріщини, які автоматично унеможливлять рух нею. Наразі таких деформацій тут не зафіксовано”, – наголосив  пан Дяків.

 

Наталя Зелена, Медіа Дрогобиччина №14 (28) від 17 листопада

   

 

Додати коментар

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *