Громадський транспорт тепер – розкіш?

У регіоні помітна тенденція збільшення вартості проїзду у громадському транспорті. Так, щоб проїхати з Дрогобича до Трускавця, будьте готові заплатити 10 грн., з Дрогобича до Львова – 59 грн. Ціна на внутрішньоміські перевезення в Бориславі, за прикладом Дрогобича та Трускавця, теж зросла – до 4 грн. Враховуючи те, що чимала кількість людей щодня їздить на роботу в інші міста, суми набігають чималенькі. З чим пов’язано подорожчання і хто контролює ціни на перевезення, ми запитали у депутата обласної ради, члена комісії дорожнього господарства Михайла Задорожного. Отримали коментар: «Ціни на міжміські та міжрайонні перевезення встановлюють самі перевізники – таке повноваження надане їм відповідною постановою Кабміну. Попередньо ціна формувалася за розпорядженням голови облдержадміністрації, враховуючи всі видатки, затрати на паливо, заробітні плати і т.д. Тепер влада фактично не впливає на цінову політику перевезень».

Загалом, і перевізники, і депутати солідарні в наступній позиції: ціни підросли, бо подорожчало пальне. Але що ж робити людям? Невже віддавати солідну частину заробітної плати за проїзд, змирившись з тим, що нічого змінити не вийде?

«Споживачам не варто обмежуватися малим: постійно вимагати зменшення ціни. Адже якщо комунальному підприємству чи приватній транспортній компанії буде невигідно здійснювати перевезення, вони просто зменшать кількість маршрутів, що навряд чи комусь сподобається. Праця водіїв, як і кожного з нас, має бути оплачена. Зате люди цілком справедливо можуть  вимагати покращення якості перевезень, оновлення транспорту і т.д. Громадські організації та активні громадяни мають організовуватися і вимагати у влади контролю за перевізником, який виграв тендер. Бо кожна ціна має бути аргументованою. Люди можуть проводити громадські слухання, писати офіційні скарги щодо застарілого транспорту чи неякісного обслуговування. Тоді налагоджується комунікація з владою. А ще влада таким чином отримує реальну оцінку роботи перевізника і, за потреби, – підстави його звільнити», – переконує М. Задорожний.

Тим часом, активні громадяни вирішили свою позицію стосовно зниження ціни на проїзд все ж відстоювати. Наприкінці жовтня мешканці села Вороблевичі на знак протесту перекрили дорогу у Дрогобичі. Перевізник пішов назустріч протестувальникам і погодився знизити ціну – з 11-ти до 10-ти гривень. Михайло Задорожний на своїй сторінці у соціальній мережі “Facebook” опублікував наступне: “Після гострих дискусій 27.10.2017 р. перевізники зобовязалися зменшити ціни. Молодці! Приємно з такою громадою відстоювати позицію”.

Дуже хотілося б, щоб тендерні комітети, виконком, зрештою, кожен депутат ретельно і чесно проводили контроль за послугами, які надаються громадянам та за обґрунтованістю їх вартості. Адже активісти, громадські організації і т.д. – це, звісно,  дуже добре. Але є люди, які мають безпосередній обов’язок: відстоювати права громадян. За виконання (чи невиконання?) цього обов’язку вони отримують заробітну плату. Та й порада налагоджувати комунікацію з владою звучить непогано. Питання в тому, чи прагне влада цієї комунікації?..

Оля РадіоноваМедіа Дрогобиччина №13 (27) від 03 листопада

 

Додати коментар

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *