Збираєтеся на відпочинок в Карпати – перевірте репутацію приймаючої сторони

Спонукав до створення  цієї публікації скандальчик з зимовими холодними батареями, який стався нещодавно у Трускавці.  Тому було вирішено спільно з туристичним порталом karpatytur.info розробити бодай якісь поради для наших читачів, щоб убезпечити від подібних неприємностей під час відпочинку.

Одразу зазначимо, що нажаль убезпечити себе на 100% від неприємностей при виборі того чи іншого місця відпочинку майже нереально, оскільки в Україні практично не існує працездатної інфраструктури захисту прав споживачів і тим паче у вузькому сегменті туристичного відпочинку. Проте все таки можна вдатися до низки заходів, які при певних умовах можуть суттєво підняти відсоток успішності ваших вакацій.

Одним з таких заходів є перевірка іміджу та репутації того чи іншого закладу, який плануєте обрати для відпочинку. Справа ця не легка і вам доведеться стати справжнім детективом – таким собі карпатським Шерлоком Холмсом. Тому перед тим як розпочати наше «розслідування», варто зрозуміти дві істини:

  • Імідж та репутація – явище суб’єктивне. Воно може бути набутим природнім способом, а може бути сформоване під конкретні потреби та замовлення. Відділити одне від іншого досить складно, але реально.
  • Робити висновки можна лише після аналізу інформації з кількох джерел. Ну скажімо мінімум 3-4 джерел.

Інтернет-відгуки як спосіб зрозуміти куди їдемо

Отож перший наш крок – пошуки відгуків на Інтернет сайтах. Насправді відгуки давно стали елементом піару чи анти піару. Скрізь море позитивних відгуків, усі задоволені «…дякую пані Розі. Приїдемо ще раз, а також порекомендуємо своїм знайомим…». Ось таку ідилію у наших пошуках не варто серйозно брати до уваги, оскільки ніякої корисної інформації для вашого розслідування вона не дасть. «Позитиви» не наша фішка у процесі вивчення репутації. Фактично ми отримали більше запитань, аніж відповідей. Нажаль більшість порталів рясніє саме такими відгуками. Також не варто брати серйозно до уваги суцільні негативні відгуки. Швидше за все це просто брудна кампанія проти власників чи представників туристичного бізнесу. «Не брати до уваги», але читати все таки варто, оскільки часто в таких відгуках можна отримати якусь цікаву тенденційну інформацію, яка дасть зрозуміти наскільки можна довіряти таким відгукам. Тут варто звертати увагу на аргументованість та конкретність. Якщо у відгуках читаємо: «Все дуже добре, гарно відпочила, Приїду ще…». Звісно це «водичка» яка нікому нічого не розкаже. Проте серед таких відгуків трапляються: «Санаторій супер, а ось іпотерапія справжнє відкриття, і на винотерпію теж приїду». Навіть просто інформаційно ми уже довідуємося, що там є щось цікаве. Але це усе відгуки, тож висновки робити зарано.

І ще один цікавий спосіб бодай про щось довідатись з відгуків – відвідати портал turpravda.com. Хоча наступні рядки можливо виглядатимуть як реклама конкурентів, проте варто констатувати, що станом на 2016 рік це найбільш об’єктивна площадка в неті, де репрезентативність громадської думки є найвищою. Звісно даний веб-ресурс не панацея, але певні тенденції і недоліки там можна простежити.

Публікації в місцевих ЗМІ

Якщо серед інформаційного потоку вам необхідно виокремити наявні скандали, варто промоніторити місцеві ЗМІ. Особливо на великих курортах місцева преса дуже рідко заглиблюється в курортну сферу: на шпальти потрапляють лише негативні, одіозні або скандальні випадки. Тому заходимо в Інтернет, в пошуковиках набираємо назву закладу і шукаємо усі спогади про наше можливо майбутнє місце відпочинку. В історії з «трускавецьким скандалом» тягнеться чималий шлейф публікацій. А додає перчинки дещо дивні коментарі керівництва винуватця цих подій. Тому не так вже й важко зробити певні висновки. Один з них є однозначним: «Ризикувати власними коштами у такому закладі не варто».

Правда є й інша сторона медалі у таких історіях. Цілком можливо, що проти “вашого” закладу розпочату вартісну антиіміджеву кампанію. Цілі її можуть бути різні: позбутися конкурента, принизити політичного конкурента, здешевити заклад для перепродажу. Проте маємо пам’ятати, що кошти ваші і при будь-яких нестабільних випадках ними ризикувати не варто. Тобто ця друга сторона медалі вас як споживача не має похитнути у прийнятті рішення.

Безпосередній контакт – прямі аргументи для висновків

Минулого літа на цьому ж курорті завітав в один з пансіонатів, щоб домовитися за поселення своїх друзів. Заходжу на рецепцію і перше що я почув від представниці пансіонату «Шо ви хотіли». У той момент, я уже нічого не хотів. Згодом стало відомо,що на рецепції по сумісництву сидить медсестра, що це не її обов’язки і т.д. Справді були такі спроби оправдання. Та все ж яка цікава ситуація і скільки корисної інформації вона дає відпочивальникам. Насамперед у даному пансіонаті проблеми з менеджментом. По-друге заклад економить кошти на іміджі ну і напевно на комфорті та якості обслуговування. Тому аргументом для вашого проживання у такому закладі може бути лише вартість, яка має бути ну дуже привабливою. В протилежному випадку ви самі прирікаєте себе на конфліктні ситуації і на неможливість їх вирішення.

Отож не лінуємося і набираємо номер телефону майбутнього закладу вашого відпочинку і намагаємося закидати їх запитаннями від найактуальніших до найбанальніших. Одразу зрозумієте чи економить заклад на фахівцях, який рівень обслуговуючого і який рівень культури персоналу тощо.

У нас в арсеналі як мінімум три способи виявити і визначити для себе репутацію та імідж закладу, зрозуміти наскільки цей імідж відповідає правдивості репутації і врешті співставити вартість з ймовірністю виникнення проблем. Лише після такого аналізу варто приймати остаточне рішення. Сподіваємося наш обмін досвідом стане вам у нагоді і ваш відпочинок в Карпатах буде яскравим та приємним.

Ярослав БАРАН

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *