2015 рік: ТОП прогресивних туристичних подій та явищ регіону

Про те, що Дрогобиччина є унікальним туристичним місцем, на жаль, знають дуже і дуже мало потенційних туристів – як в Україні, так і поза її межами.

 Очевидно уся проблема у відсутності промо-кампаній для залучення туристичних потоків. 

Чому так? Можливо владі просто руки не доходять створити ще одне джерело наповнення бюджету.

Скажімо, на наших курортах  у більшості  переконані що існуючих кампаній їм достатньо, і врешті самі представники туристичної сфери не спішать рекламувати край, бо їм з натяжкою вистачає коштів для самопросування.

Взагалі, з даного питання писалося не одну публікацію, і тут можна вилити не одне відро критики. Проте, під кінець і так не легкого року хотілося б поговорити про щось позитивне та світле.

Так от, варто констатувати, що у 2015 році усе таки відбулися цікаві події, які на перший погляд можливо не значні, але насправді здатні суттєво додати бонусів туристичній сфері регіону.  Тому ми вирішили скласти власний ТОП-перелік позитивних туристичних подій та явищ  регіону за версією «Медіа Дрогобиччини» (МД), спираючись на досвід нашого партнера туристичного порталу karpatytur.info.

Також хотілося б констатувати, що наш ТОП-список не є рейтингом і усі події у ньому мабуть рівносильні по вазі, тому ми їх вирішили виокремлювати номінаціями.

Номінація «Маркетинговий туристичний прорив»

Найбільш неоднозначна реакцію отримало відкриття у Трускавці дельфінарію. Для когось це здається абсурдною ідеєю, мовляв: яке відношення мають дельфіни до Карпат. Також багато заперечень було почуто збоку природоохоронців. Та все ж з точки зору туристичної індустрії курорт Трускавець, як і весь регіон, отримав чергову унікальну туристичну пропозицію, яких так бракує будь-якій регіональній туристичній інфраструктурі. Фактично на багатьох туристичних сайтах дана подія подавалася як рекорд, як унікальне явище, як цікавинка, яка вкотре привернула увагу широкого загалу до туристичної привабливості дрогобицького краю. 

Номінація «Туристичне відкриття року»

В Карпатах Дрогобицького району є надзвичайно багато природних перлин, але нажаль відсутні механізми та туристична інфраструктура для їх презентабельності. Проте цього року зусиллями місцевих краєзнавців на туристичних картах з’явилася нова пам’ятка природи місцевого значення – водоспад «Лазний», що у селі Довгому Гірському.Володарі водоспадів завжди люблять мірятися висотою своїх перлин. Так от, наш дрогобицький не пасе задніх і здатний конкурувати з відомим карпатськими водоспадами, як за розмірами, так і за красою. Присвоєння водоспаду звання пам’ятки природи – це ще одне досягнення туристичної індустрії Дрогобиччини.

Номінація «Інфраструктурна туристична унікальність»

Мабуть, навіть самі власники та інвестори ресторану «Кошер-Гурме» (Трускавець) не розраховували на те, що займуть нішу унікальних автентичних закладів громадського харчування. І хоча вони ще навіть не відкрилися, інформація про майбутній ресторан розійшлася  туристичними порталами України.

 Його відкриття є досить логічним, оскільки Дрогобиччина має чималеньку єврейську історію та традиції. Відтак, даний ресторан сприятиме появі ще одного сегменту туризму з Землі Обітованої, ставши невід’ємною часточкою інфраструктури обслуговування іноземних туристів.

Номінація «Туристичні чутки»

Як не дивно, але в бізнесі чутки відіграють велику роль, і інколи здатні позитивно консолідувати зусилля для прогресивних дій. Тут лідерство належить курорту Східниця. Чутки про відкриття повноцінного п’ятизіркового готелю  майже рік не давали спокою конкурентам. Дана подія навіть сприяла тому, що одвічна інформаційна війна між Трускавцем та Східницею перейшла у стадію застосування прямої дезінформації та чорних технологій.  На щастя, поміркованість працівників преси уберегла читачів від цих провокацій. В результаті усе внормувалося і ми навіть не можемо підтвердити чи спростувати факт відкриття такого закладу. Проте чутки змусили понервувати конкурентів, і, очевидно, спонукали їх до якихось радикальних дій у плані прогресу та розвитку. Принаймні хотілося б на це сподіватися.

Номінація «Туристичний оглядач року»

Цього року без сумніву найбільше цікавинок з історії міста Дрогобича та краю було опубліковано на сторінках інтернет-газети «DROHOBYCZER-ZEITUNG». Можливо, деякі публікації викликали полеміку та критику. Проте формат їх подання робив їх цікавими не лише фахівцям, але й простим читачам і, звісно, туристам. Думаю, ця номінація є залужена редакцією.

Номінація «Людина-турист року»

Тут поза конкуренцією залишається наш земляк Хосе Турчик. Власне, про більшість туристичних цікавинок краю загал довідується саме з його подання. Окрім цього, дуже багато зусиль пан Хосе затрачає саме на промоції своїх дітищ, тож туристичний світ дізнається про Дрогобиччину саме через його призму. З останніх надбань  – офіційне присвоєння вершині Коньовій  назва «Гора Небесної Сотні» і поетапне облаштування   дороги на вершину, яке буде цікавим і туристу, і вірянам.

Номінація «Туристичний волонтер року»

Надзвичайно цікаве явище в туристичному середовищі краю. Це той момент, коли саме волонтерський дух починає творити туристичну привабливість. Тут лідерство знову за курортом Трускавець. Мова йде про надзвичайно контрастну особистість у своїх діях та покликаннях. Неоднозначний політик Сергій Розора надзвичайно позитивно себе проявляє у волонтерській роботі. Зокрема, його ранкові гімнастики для відпочивальників біля центрального бювету мінеральних вод, впровадження змагань для пенсіонерів з метангу, голкотерапія доктора Кіма, який надає допомогу воїнам АТО суттєво заповнюють нішу реабілітації та дозвілля, на яку в останній час курорт через кризу страждає. Отож Сергій по праву заслуговує на дану номінацію

Номінація «Персональне відкриття року»

Цю номінацію вирішили включити в наш перелік в останній момент. Сюди потраплятимуть явища, які ми для себе відкриваємо у нашому краю. Звісно це така-собі суб’єктивна номінація, але, на нашу думку, – це ще одна спроба бодай на місцевому рівні підтримати те чи інше туристичне починання. Так от, цього року персонально для мене було справжнім відкриттям існування Музею нафтової і газової промисловості у місті Бориславі. На жаль, там так і не довелося побувати, але судячи з розмов там є на що подивитися і про що дізнатися: безліч цікавих експонатів і врешті представники музею вам розкажуть дуже багато цікавинок з історії і сьогодення нафтовидобутку на Дрогобиччині.

Підсумовуючи туристичний рік Дрогобиччини, варто відзначити одну позитивну тенденцію щодо розвитку туризму: нарешті представники громадськості та бізнесу перестають очікувати і сподіватися на владу, і рік за роком самотужки починають творити туристичну привабливість нашого краю. І ця тенденція уже починає давати свої плоди.

На жаль, досі представники туріндустрії часто зустрічають нерозуміння їхній дій з боку місцевої громадськості. Насправді це і не дивно, оскільки туристичні потреби місцевих мешканців радикально різняться від потреб наших гостей. Тож, складаючи даний ТОП-перелік, ми виходили з інтересів останніх, адже саме вони мають стати запорукою розвитку туристичної інфраструктури краю. Тому хотілося б побажати у рік вогняної мавпи побільше запалу та вогню нашим громадським діячам в туристичній сфері, а нам усім – нових туристичних відкриттів.

Ярослав БАРАН

 

Додати коментар

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *