«Скільки треба платити, якщо мене незаконно затримують на дорозі?»: про наше беззаконня, корупційну вакханалію за кордоном уже легенди ходять

Цю історію нам розповів відомий не лише у Дрогобичі, а й в Україні та за її межами громадський активісти Хосе Турчик.

Поділився наболілим, бо впевнений, що далі так тривати не може.

Коли до нього з-за кордону приїжджають товариші, які, до речі, їдуть не з пустими руками, а з гуманітарною допомогою для наших військових і біженців, та перепитують кому і скільки тут треба заплатити – руки опускаються. Про наше беззаконня, корупційну вакханалію уже легенди ходять. При чому, далеко не безпідставні.

Отож, читаємо, задумуємося, доєднуємося до обговорення і змін. Бо, дійсно, досить вже.

 

Хосе ТУРЧИК:

«Відоме найстрашніше прокляття китайців «Щоб ти жив у часи перемін»? Адаптуючи його до наших часів і умов, я б сказав: «Ще страшніше, щоб тобі довелося приймати рішення в часи перемін. Бо за них рано чи пізно доведеться відповідати, якщо не перед людьми, то перед совістю – точно».

Ми майже 25 років живемо в епоху змін, постійно чуємо, що скоро все зміниться на краще.

Але ні! Не змініться –  до того часу, поки не змінимось самі. Поки громадою, разом не скажемо всім нечесним на руку «Стоп, відійдіть!»

Ще 21 ківтня , рухаючись автомобілем вулицею Самбірською, зробив поворот при зеленому світлі на вул.Сагайдачного. За поворотом в кількох метрах розміщений пішій перехід. Вже будучи на переході, звернув увагу, що зліва на проїзну частину вийшла жінка. Через 50 метрів був зупинений працівниками ДПС ВДАІ сержантом Хайнусом А.М. та сержантом Будзом А.Ф. за порушення проїзду пішохідного переходу. В моєму автомобілі були пробірки з кров’ю бійців 30 аеромобільної бригади, які я віз в лабораторію лікарні. Не маючи часу сперечатися з цими сержантами,я автоматично підписав їм протокол порушення. Адже всі водії знають, що пішохід на переході має перевагу.

Та вже через півгодини стало зрозуміло, що це перехрестя в трактуванні правил автоінспекторів це капкан для водіїв!

 Відпало питання, чому в цьому місті так часто стояла машина ДПС. Нахабний «розвід», що межує з дорожнім рекетом, перетворює цей пішохідний перехід в «клондайк».

Справа в тому, що світлофор і пішохідний перехід зразу за поворотом на цьому перехресті  є дуже особливими. Його проїзд автомобілями регламентується додатками до основного правила проїзду пішохідних переходів. Сержанти це прекрасно знали…

Бійці 30 аеромобільної бригади посміявшись з мого бездоганного 45-річного водійського стажу, вирішили «проекзаменувати» працівників ДАІ на їх знання правил дорожнього руху. Мені дуже не хотілось створювати цей інцидент. Відправивши відео з цього перехрестя і опис ситуації експертній групі правозахисної організації, я отримав підтвердження, що покарання ДАІ відбулось незаконно.

В цей самий день зустрівся з керівництвом ДАІ, де отримав усне підтвердження, що даний випадок – це непорозуміння. Вірив в елементарну порядність працівників ДАІ до того часу, поки несподівано через два місяці мені не надійшла заборона виконавчої служби за несплату штрафу у встановлений термін.

Якщо хтось думає,що в цій історії є образа за накладення несправедливого штрафу або порушені якісь амбіції, то помиляється. Які можуть бути претензії з точки зору букви закону до інспекторів, коли сам підписав протокол? Які претензії, якщо сам не допустив бійців АТО по гарячих слідах розібратися з ситуацією. Тут мова про інше. Президент підписав Закон про нововведення у безпеці дорожнього руху. Там йдеться в основному про відеофіксацію правопорушень в сфері безпеки дорожнього руху, тобто дотримання якоїсь об’єктивності. Також говориться , про створення патрульноЇ поліції з більшими повноваженнями і які мають мати високе довіру громадян.

На церемонії відкриття пілотного проекту консультативної комісії Ради Європи та Головного управління міністерства внутрішніх справ України у Львівській області в м.Самборі всі гарно виступали. Голова Львівської ОДА, наприклад, сказав: «Не війна на Сході принесла нам корупцію, а якраз корупція привела до агресії Росії. Тому ми повинні позбавитись всіх поганих рис і домогтись значно вищої довіри до правоохоронців». Пан Синютка хіба не сказав, як я маю пояснити італійському адвокату, чому з інтервалом в 3 години на КП у Нижних Воротах йому відібрали олію і макарони, а в Дрогобичі в 2 годині ночі за те, що в машині була собака, забрали 50 євро. Пан Синютка ,напевно, не зміг би відповісти, як вивести з шоку іншого законослухняного іноземця, якого на вул.Володимира Великого перед кільцем затримали за порушення проїзду пішохідного переходу (розмітка на дорозі відсутня, знак схований за товстою тополею). Доведеться переадресувати пану Синютці питання великого приятеля України, доброчинця АТО і переселенців професора з Голландії, який розводить руками і запитує: «Скільки треба платити, якщо мене незаконно затримують на дорозі?»

Кажуть, що у нас починаються зміни в правоохоронних органах. А що бачимо?! Тож так і хочеться запитати: невже знову залишиться все без змін? Невже й  надалі наші друзі і ми,що їздимо Європою вздовж і впоперек, приїхавши в Дрогобич,  з переляканими очима від безвиході, питатимемо: «Чи сталися, нарешті, по-справжньому зміни?»

 

Від редакції: якщо вам відомі факти зухвалого поводження правоохоронців, маєте інформацію про незаконні дії – залишайте їх у коментарях. З датами, прізвищами, іншими даними. Країна має знати своїх «героїв», які жодним чином не повинні уникнути правдивої народної люстрації.

М.К.

Фотоілюстрація з мережі Інтернет

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *