«За лічені хвилини я плакав»: американський пастор використовував Святе Писання для мобілізації кліматичних дій

  •  
  •  
  •  
  •  

Релігійні лідери, які знають, як ставитись до громад на емоційному рівні, можуть бути в найкращому положенні, щоб переконати людей підтримати кліматичну активність, вважають експерти.

Священник Скотт Хардін-Нієрі регулярно переглядає історію Ноєвого ковчега. “Люди дивляться на цю історію з любов’ю, тому що вони зосереджуються на всіх тваринах, які були врятовані”, – каже пастор. Але для Хардіна-Нієрі Ноєвий ковчег – не проста історія надії; це в основному історія про людські страждання в умовах широких екологічних руйнувань. “Ми забуваємо, скільки людей було вбито в цьому апокаліптичному світі, де було зруйновано довкілля”, – говорить він.

Хардін-Нієрі працює в Північній Кароліні, намагаючись змусити громади штату піклуватися про кліматичні зміни. Організація, яку він очолює з 2015 року, Creation Care Alliance має на меті пов’язати релігійних людей із навколишнім середовищем. Хардін-Нієрі вважає, що Писання унікально підходять для того, щоб допомогти релігійним громадам краще зрозуміти те як розгортаються навколишні екологічні катастрофи.

Він не один: у США зростає рух релігійних лідерів, які намагаються застосувати віру як засіб для кліматичних дій. А власна подорож Хардіна-Нієрі до кліматичної активності почалася, коли він жив у Монтеверде, Коста-Ріка, і був свідком того, як різні релігійні громади – від католиків до квакерів – об’єднувались для боротьби зі зміною клімату.

“Це не було питання республіканців чи демократів”, – говорить він. “Це було життєвим питанням”.

Коли Хардін-Нієрі повернувся до США у 2014 році, він відчув, що його церква не робить достатньо для вирішення проблем клімату. Він розглядав можливість залишити міністерство і приєднатися до організації, яка займається стійкістю до клімату, але його друг Френк Джойс, директор програми Коста-Ріки UCLA з тропічної біології та охорони, переконав його, що його час було б краще витратити, намагаючись охопити людей у ​​церкві.

Хардін-Нієрі знав, що люди в Північній Кароліні вже відчувають вплив кліматичних змін: штат стикається з посиленими повенями, а також посухою та надзвичайною спекою. Ці екстремальні, суперечливі погодні моделі серйозно впливають на сільське господарство та агробізнес, де 17% населення штату займають робочі місця.

Він провів рік, розмовляючи з іншими релігійними лідерами, обмірковуючи його стиль спілкування, а в 2014 році розпочав добровольчу діяльність у Альянсі створення догляду. На той час проект був вільною мережею зборів в Ешвіллі, які збирались у церковних підвалах. З роками альянс зростав, і Хардін-Нієрі став директором, розгорнувши низку ініціатив, спрямованих на введення кліматичних дій у духовні практики людей.

Альянс розробив інструментарій для конгрегацій, що дає вказівки щодо всього, від зменшення відходів до налагодження стосунків із законодавцями для сприяння кліматичним заходам, та організовує групи з читання клімату.

Після однієї сесії читання бабуся, яка зголосилася вступити в альянс, заплакала, сказавши Хардін-Нієрі, що її онуки злякалися зміни клімату. Інший чоловік говорив про безсонні ночі, коли він спав, занепокоєний знищенням навколишнього середовища.

“Я зрозумів, що у нас немає місць, де безпечно говорити про ці почуття”, – говорить Хардін-Нієрі.

Хоча ці ініціативи мали успіх у деяких релігійних громадах, вони не залучили більш консервативних чи євангельських конгрегацій, які скептично ставляться до кліматичної кризи.

 

Священник Кевін Бейтс, співслужитель нової церкви, що називається «Шлях у пустелі», також хотів охопити консервативних християн, але знав, що йому доведеться спробувати інший підхід. У 2018 році, коли Бейтс працював у невеликій громаді Кендлера, він помітив, що люди борються з вищими рахунками за енергію. Разом з членами своєї церкви Бейтс ходив від дверей до дверей, роздаючи свіжі овочі, вирощені під енергоефективними світлодіодними лампочками.

“Ми сказали людям:” Ми дбаємо про вас, ми дбаємо про Землю і хочемо допомогти знизити ваш рахунок за енергію “, – говорить Бейтс. “Я був здивований, але люди справді закріпилися за цим”.

Бейтс використав це як можливість поговорити з членами громади про зміни в навколишньому середовищі. “Люди у сільській місцевості часто відчувають, що прогресисти з міст завжди дивляться на них з висотою”, – говорить він. “Тому натомість я запитав їх:” Чого ви можете навчити мене в піклуванні про Землю?”

 

Експерти кажуть, що релігійні лідери, які знають, як ставитись до своїх громад на емоційному рівні, можуть бути в найкращому положенні, щоб переконати людей підтримати кліматичні дії, особливо в консервативних районах. Робін Велдман, доцент кафедри релігієзнавства в Техаському університеті А&M, зазначає, що заперечувачі клімату отримують більше ефіру, ніж прихильники клімату на каналах, які дивляться та слухають євангельські громади.

“Вони скептицизм позиціонують як більш біблійну позицію щодо зміни клімату”, – говорить Вельдман. “Ось чому дуже важливо, щоб люди, які є інсайдерами традицій, говорили про кліматичні зміни”.

 

Джерело: Міжнародне видання The Guardian

Додати коментар

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *