Екскурсіям – ні! Завод – продати! Що коїться навколо солеварні?

  •  
  •  
  •  
  •  

Адміністрація ДП «Дрогобицький солевиварювальний завод» забороняє з січня 2020 року проводити туристичні екскурсії на території підприємства.

Як зазначають у КП «Туристично-інформаційний центр Дрогобича», попит туристів на екскурсії солеварнею зростає, відповідно і кількість туристів збільшується, що сприяє надходженню коштів як до місцевого бюджету, так розвитку малого та середнього бізнесу міста. Окрім цього, чимало людей з інших міст цікавляться купівлею дрогобицької солі, яку виварюють на підприємстві.

“Я не знаю, яке ставлення солеварні до нас, але можу описати, як я ставлюсь до солеварні.

Коли з’явилась інформація про те, що солеварню хочуть забрати, і на її місці побудувати котеджне містечко , ми вирішили доєднатись до груп, які обстоюють історію міста.

Було декілька напрямків руху з нашого боку: верхи – депутати і чиновники, бізнес – регіональні підприємці, обговорення збору коштів на викуп, PR – комунікація з пресою і блогерами, щоб отримати охоплення.

Рух продовжується і далі

Нещодавно частину території солеварні було визнано нововиявленою пам’яткою археології, а тиждень тому – ми внесли солеварню у туристичну стратегію області.

По кожному напрямку проводились зустрічі і були активні дії. Однією з дій був захист

Чому? Була імовірність, що хтось зареєструє таку торгову марку і заборонить всім іншим робити продукцію з назвою Дрогобицька сіль, що унеможливить, або ще більше ускладнить ситуацію навколо солеварні.

Тоді було прийнято рішення зареєструвати ТМ, щоб унеможливити таку ситуацію.
Як наслідок зареєстрували на мене.

Ідею торгової марки бачу як надбання міста, і туристичний актив, власником якого має бути місто, без відчуження те саме, з дрогобицькою ковбасою. Мають бути розроблені інститути та механізми контролю і роботи з цим активом, а на разі цього немає.

Ми 3 роки розвиваємо туризм в Дрогобичі. У нас є стратегія і розуміння, що робити далі і куди рухатись на наступні 2 роки.

Наближається новий період, коли недалекоглядні підприємці керуються короткостроковою наживою, жертвуючи довгостроковою вигодою”, – каже керівник Туристично-інформаційного центру Дрогобича Ігор Чава.

То чому так сталося?

Радник міського голови Олег Дукас зазначає: «Мотив такої заборони, насправді, дуже простий. Екскурсії на солеварню постійно розширюють коло підтримки розвитку заводу як туристичного та культурного об’єкту, також завдяки цьому солеварня постійно перебуває в інформаційному полі ЗМІ. Позбувшись екскурсій, адміністрація сільзаводу дещо заглушить це інформаційне поле, а відповідно легше буде керівництву заводу працювати в напрямку приватизації підприємства».

 

Нагадаємо, ДП «Солевиварювальний Дрогобицький завод» знову внесено в перелік підприємств, які підлягають приватизації. І це при тому, що частина земельної ділянки під солеварнею має статус нововиявленої пам’ятки археології. А, отже, продавати її категорично не можна.

18 грудня депутати Дрогобицької міської ради звернулися до прем’єр-міністра України Олексія Гончарука з закликом передати майновий комплекс державного підприємства «Солевиварювальний дрогобицький завод» у комунальну власність міста.

“Дрогобичани розглядають підприємство як невід’ємний для ідентичності міста об’єкт та боляче реагують на будь-які повідомлення про можливість приватизації солевиварювального заводу.

Враховуючи думку громади міста, майже тисячолітню роль підприємства у розвитку Дрогобича, відсутність стратегічного значення для держави (через обмежені можливості у нарощенні видобутку солі) та перспективний потенційний вплив на розвиток економіки міста у сферах туризму та креативних індустрій, Дрогобицька міська рада звертається до Вас з проханням передати цілісний майновий комплекс ДП «Солевиварювальний дрогобицький завод» у комунальну власність громади міста Дрогобича. Для збереження та розвитку заводу буде створено окреме комунальне підприємство, яке зберігатиме виробництво за давньою технологією та розвиватиме територію сільзаводу у туристичному, культурному та рекреаційному напрямках”, – зазначається у зверненні.

 

“Медіа Дрогобиччина” пильно слідкуватиме за процесами, які розгортатимуться навколо сільзаводу.

Марія Кульчицька

* * *

Тут ви можете передплатити  газету “Медіа Дрогобиччина” на 2020 рік.

 

До теми

Чому сільзавод продавати не можна

Додати коментар

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *