Дрогобич гідний найQRащого транспортного рішення

Прогрес невтомно входить до нашого життя, роблячи його значно комфортнішим. А що може бути зручнішим для будь-якого містянина, ніж безконтактна оплата проїзду в громадському транспорті.

Можливість сплачувати за послугу з перевезення, використовуючи QR-код та мобільний додаток “Приват24”,- це запорука уникнення усіх найпоширеніших помилок і зловживань, які невідступно переслідують перевізників. Адже і чеки і прості міні-касові апарати, що, власне, залишили без змін старі готівкові розрахунки, не дають можливості навіть вести облік пільговиків.

Однак, є сенс говорити з оптимізмом про радикальні зміни, які чекають на Дрогобич невдовзі, адже в регіонах чимало передових світових технологічних досягнень успішно впроваджуються значно швидше, ніж це відбувається навіть у Києві. Стосується це і безконтактної оплати в громадському транспорті.
Зокрема мешканці таких міст, як Кривий Ріг, Вінниця, Херсон і Запоріжжя вже переконалися, що е-квиток може суттєво зекономити їхні кошти, щоб це відбулося і в інших українських містах, необхідно лише, аби місцева влада наважилася на впровадження диференційованого тарифу безготівкової оплати, що буде вигіднішим за оплату паперовими грошима.

Як зазначають перевізники, вигода для них самих полягає у тому, що кошти відразу надходять на їхні рахунки, а це дозволяє вести дуже зручний облік в реальному часі онлайн, уникнувши складних процедур підрахунку готівки. Єдиною перешкодою на шляху тріумфу прогресу може залишитися тільки бажання тримати фінансові операції в тіні.

Однак, попри те, що у нашій країні закон про е-квиток набув чинності ще у травні 2017-го року, гальмом для подальшого впровадження та популяризації електронного квитка є існування паралельної можливості сплатити за проїзд готівкою.

Наприклад, у Дніпрі в тролейбусах можна спокійно оплатити проїзд за QR-кодом, маючи додаток Приват24, і це вже ні для кого не є дивиною. У трамваї маршруту номер №1 там працюють 192 валідатори (3 на кожен вагон). За проїзд можна сплатити не тільки будь-якою банківською карткою, а ще й через смартфон.

Економічні аспекти оплати проїзду тісно пов’язані з технічними: а тим часом, як звітує влада Білої Церкви, що навіть не є обласним центром, до впровадження е-квитка співвідношення доходів і витрат у місті становило від 8 млн грн до 1 млн грн, а після успішного запуску е-квитка – від 14 млн грн до 2 млн грн.
Усе це вказує лише на очевидну вигоду для тернополян. За даними ПриватБанку, спосіб оплати проїзду з використанням QR-коду вже набув популярності у 21-му місті України.

Проте, не тільки великі міста можуть похизуватися досягненнями щодо безконтактного розрахунку у транспорті.
Прикарпатське містечко Калуш у травні отримало перші валідатори в автобусах від ПриватБанку. Вони встановлені у транспорті, що курсує на трьох різних маршрутах №4, №5, №6а. З їхньою допомогою пасажири можуть безготівково сплачувати за проїзд карткою будь-якого банку.
«Головна перевага в тому, що ПриватБанк дає обладнання безкоштовно, – каже Андрій Якимів, директор ПриватБанку на Львівщині. – За купівлю небанківських транспортних валідаторів міські ради та перевізники витрачають десятки мільйонів гривень. А пізніше ще потрібні суттєві суми на обслуговування цього обладнання. Тоді як ПриватБанк бере ці витрати на себе. Небанківські валідатори постійно вдосконалюються та мають окрему мережу на інтернет тому збоїв в обслуговуванні немає. А пізніше ще потрібні суттєві суми на обслуговування цього обладнання. ПриватБанк бере ці витрати на себе».

Оплата квитка за допомогою валідатора триває кілька секунд. Досить банківську картку вставити в пристрій, якщо це картка з чипом, провести карткою через зчитувач, якщо це картка з магнітною смугою, або доторкнутися безконтактною карткою до екрана.
З картки клієнта миттєво буде списано вартість проїзду, а на екрані валідатора з’явиться смайлик, що підтверджує успішну оплату.
Квиток, придбаний таким чином, не потрібно компостувати, він залишатиметься дійсним впродовж години з часу покупки. Видача чеку не передбачена.
Дрогобич, у якого репутація відкритого до інновацій міста, повинен рухатися саме в напрямку новацій та навіть очолити цей процес. Задля майбутнього процвітання своїх мешканців та усіх українців.

 

 

Реклама

Додати коментар

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *