Відправити в FacebookВідправити в Google BookmarksВідправити в TwitterВідправити в LinkedInВідправити в LivejournalВідправити в MoymirВідправити в OdnoklassnikiВідправити в Vkcom

Новини

Нас відвідали

80.9%Ukraine Ukraine
7%United States United States
2.5%Russian Federation Russian Federation
2.3%Italy Italy
2.1%Poland Poland
0.7%Czech Republic Czech Republic
0.5%European Union European Union
0.4%Spain Spain
0.4%Germany Germany
0.3%Netherlands Netherlands

Сьогодні: 3
Вчора: 161
Цього тижня: 280
Минулого тижня: 3685
Цього місяця: 5548
Минулого місяця: 6050
Всього: 128640
Real time web analytics, Heat map tracking

w 3 2Кожна молода мама в Дрогобичі добре знає, що виїзд з дитиною трохи далі від власного будинку чи квартири, особливо у бік центру щоразу перетворюється у справжнє випробування. Подекуди маршрути містять  в собі елементи  небезпеки для життя та здоров’я обох - знищені тротуари з височенними бордюрами здаються ще “ягідками” у порівнянні із «вкраденими» власниками магазинами чи кафе частинами пішохідних зон, куди з візочком ніяк не протиснутись. Вихід - їхати проїзною частиною, маневруючи між швидкісними автівками. Ще одна біда - водії без страху і сорому, що паркують автівки просто на хідниках, таким чином перекриваючи проїзд мамі з візочком. Що вже казати про людей з з особливими потребами - навіть у центральній частині міста можна на пальцях порахувати магазини, кафе чи аптеки, куди можна заїхати візком без сторонньої допомоги: така катастрофічна непристосованість міста доводить неповносправних громадян до довічної ізоляції в помешканнях.

В чому справа?

За архітектурно-будівельними  нормами ширина тротуару в Україні має бути не меншою, ніж один метр вісімдесят сантиметрів. На практиці ж знайти такі показники подекуди вкрай складно: якщо поміряти ширину декотрих тротуарних клаптиків, що їх власники магазинів чи кафе в центральній частині Дрогобича любязно  залишили  всім пішим, виходить заледве п’ятдесят п’ять сантиметрів.

Що вже говорити за пандуси - їх украй мало, а ті, котрі є, часто-густо цілковито  не придатні для самостійного заїзду людини з інвалідністю. Така собі «ведмежа послуга» - пандус встановили, а те, що ви не можете ним скористатися, вже не наші проблеми.

Що каже закон?

Так, ст. 96-1 Кодексу України про адміністративні правопорушення передбачає санкції за порушення законодавства під час планування і забудови території. Зазначено, що передача замовнику проектної документації для виконання будівельних робіт на об’єкті, розробленої з порушенням вимог законодавства, будівельних норм, державних стандартів і правил, у тім  числі щодо створення безперешкодного життєвого середовища для осіб з обмеженими фізичними можливостями та інших маломобільних груп населення – тягнуть за собою накладення штрафу від дев’ятисот до однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (тобто від 15 300 до 17 000 гривен).

Ст. 2 Закону України «Про відповідальність за правопорушення у сфері містобудівної діяльності» передбачає, що суб’єкти містобудування, які здійснюють проектування об’єктів, експертизу проектів будівництва, несуть відповідальність у вигляді штрафу за передачу замовнику проектної документації для виконання будівельних робіт на об’єкті будівництва, розробленої з порушенням вимог законодавства, будівельних норм, державних стандартів і правил, у тім числі за не створення безперешкодного життєвого середовища для осіб з обмеженими фізичними можливостями та інших маломобільних груп населення – у розмірі від 18 до 90 мінімальних заробітних плат (що станом на 2013 рік складає суму від 20 646 – до 103 230 гривень відповідно).

На практиці ж ситуація виглядає дещо іншою: порушників не поспішають карати, дозволи на проведення благоустрою прилеглих територій та підвальних приміщень видаються, що дуже скоро матеріалізуються в огороджені тераси чи сходові клітки.

Наприклад, одне з рішень виконкому від 16 березня цього року - дозвіл Володимиру Малицькому на проведення благоустрою з облаштування підвального приміщення в самісінькому центрі - на Площі Ринок, 15. Як показує досвід, аналогічною схемою вже встигли скористатися винахідливі підприємці магазинів поблизу колишнього ресторану «Україна» чи колишніх кас «Аерофлоту».

Громада «проти», у влади - все законно  

Думка дрогобичан щодо «вкрадених» хідників та відсутності правильних пандусів здебільшого єдина - люди невдоволені. Хоча є й такі, хто не вважає це проблемою - здебільшого молоді люди ще без дітей або ті, хто ніколи не бачили  неповносправного на візку.

«Це просто жах,- розповідає молода мама Ірина,- за півтора роки ми купили вже другий візочок, бо на першому колеса поламалися через наші дороги. В Дрогобичі просто катастрофа з тротуарами! Інколи мені здається, що в наших депутатів немає малих дітей, інакше вони б знали, як важко кудись заїхати з малою дитиною».

Оксана, мешканка вулиці Самбірської, зізнається, що коли діти були меншими, то в центр навіть не виїздила- не було як. « У нас навіть не всі аптеки мають пандуси, що вже говорити про звичайні магазини! А ще часто бувало, що візок просто не влізав у двері- я не знаю як ті підприємці взагалі дотримуються якихось норм. Гроші вирішують все: заплатив- роби що хочеш. Всім наплювати, як люди мають цим користуватися».

Ігор, дрогобичанин, що працює у Львові, каже, що в рідному місті  його дуже дратують водії іномарок, які паркуються на тротуарах : « Що тут, що там, є люди - хами, котрі не поважають ні себе, ні інших- виїжджає машиною там, де ходять люди. Я думаю, це велика проблема. Але це вже людська свідомість - в мене «крута» машина, мені все можна. Таких вистачає як у Львові, так і в Дрогобичі».

Студенти Вікторія та Степан натомість радіють, що в Дрогобичі побільшало літніх терас та магазинів стильного одягу і взуття, дарма що вони автоматично «вкрали» частини тротуарів : « Дрогобич розвивається! Стільки «кафешок», ресторанів відкрили нових. Класно, можна обирати, бо колись на все місто не було жодного пристойного закладу».

За словами головного архітектора Дрогобича Ігоря Петранича, «літні майданчики закладів харчування та місця виїзної торгівля розташовуються  в місті  згідно з чинним законодавством та прийнятими нормативно-правовими актами. Відділ економіки Дрогобицького міськвиконкому є відповідальним за послугу надання дозволу на розміщення літніх майданчиків та місць виїзної торгівлі. Процедура надання дозволу на розміщення літніх майданчиків та місць виїзної торгівлі полягає в погодженні з відповідними службами міста та на відповідній комісії Дрогобицького міськвиконкому. Відділ містобудування та архітектури також погоджує розміщення літніх майданчиків та місць виїзної торгівлі, перевіряючи дотримання державних будівельних норм та відповідності містобудівній документації. Усі місця розташування літніх майданчиків та місць виїзної торгівлі, які пройшли процедуру отримання дозволу на розміщення, відповідають законам України та не перешкоджають нормативному транспортно-пішохідному руху».

Європейський досвід

В Італії за недотримання вимог щодо розміщення споруд на частині тротуарів передбачені чималі штрафи. За законом підприємці можуть встановлювати додаткові споруди лише на широких хідниках та  залишати для проходу не менше 50 відсотків території від загальної площі. В центральних частинах міст можна зайняти лише 30 відсотків. Бізнесмени майже лінійкою вимірюють кожен сантиметр, бо якщо до плати за оренду літньої тераси додаватимуть ще й штрафи за порушення, - вести бізнес стане просто не вигідно. Перший штраф - 180 євро, відтак  розраховують, яку шкоду ти завдав публічному місцю та протягом якого часу порушував правила. Сума набігає «кругленька».

Насамкінець

У Львові, Полтаві, Івано-Франківську та інших містах України провели експерименти: депутати міських рад та чиновники сіли на інвалідні візки та спробували пройти звичний для мешканця маршрут - купити продукти на місцевому ринку, заїхати в аптеку, перейти дорогу, потрапити на прийом до міського голови та оплатити комунальні послуги у відділені пошти чи банку.

Сказати, що можновладці були здивовані, - не сказати нічого: навіть лаконічні у висловлюваннях службовці не приховували емоцій та шоку від неможливості зайти до крамниці чи самостійно зняти гроші у банкоматі. Більшість чиновників, незалежно від міста, відстань у 300 метрів долали не швидше як за годину.

Можливо, і в Дрогобичі настав час і бізнесменам, і представникам влади «роззути» очі та побачити проблеми людей, що вже звикли роками мовчати та не сувати носа в центр, бо доїхати туди просто неможливо? Цікаво, скільки депутатів та відповідальних за надання дозволів погодились поїздити  хоча б з півдня на інвалідних візках чи в руках з маленькою дитиною найбільш людними місцями Дрогобича?

Роксолана БУЯК, Медіа Дрогобиччина №6 (20) від 21 липня

 

Курси валют



 

 

 

Телепрограма

Погода

вологість:

тиск:

вітер:

вологість:

тиск:

вітер:

вологість:

тиск:

вітер:

вологість:

тиск:

вітер: