Відправити в FacebookВідправити в Google BookmarksВідправити в TwitterВідправити в LinkedInВідправити в LivejournalВідправити в MoymirВідправити в OdnoklassnikiВідправити в Vkcom

Новини

Real time web analytics, Heat map tracking

мд змін13 червня у м.Дрогобич на базі видання «Медіа Дрогобиччина» пройде антикорупційний тренінг для журналістів, громадськості. Під час тренінгу йтиметься про роботу із відкритими даними, про те, як контролювати владу, про те, як і де «шукати зраду».

Тренерами виступлять:

goszakupki ukhodyat v tenХто про що – а ми продовжуємо говорити про «улюбленців» – тобто про фірми, які отримують найбільше підрядів за наші з вами кошти (кошти платників податків), уникаючи при цьому будь-яких конкурентних процедур.

Район

Перш за все зазначимо, що з початку року у Дрогобицькому районі найбільшими відділами і управлінням було проведено закупівель на 24 млн. 363 тис. грн. (йдеться про ті закупівлі, які вдалося знайти у вільному доступі).

З них на відкриті торги пішли закупівлі на суму 3 млн. 85 тис. грн. Прикметно, що всі ці закупівлі (шляхом відкритих торгів) здійснило ДРТМО, натомість, ні відділ освіти РДА, ні сама райдержадміністрація, ні районна рада закупівель шляхом відкритих торгів не проводили. Зовсім.

Шляхом допорогової закупівлі в районі реалізувалися кошти в розмірі 855 тис. 943 грн.

Шляхом переговорної процедури – кошти в сумі 9 млн. 102 тис. грн.

Шляхом переговорної процедури за нагальною потребою – 3 млн. 222 тис.грн.

Процедура звітування про укладений договір – 8 млн. 96 тис. грн.

Загалом, з початку року закупівелі проведено в такому розрізі:

Дрогобицька РДА:  120 тис. 251 грн;

Дрогобицька районна рада: 244 тис. 97 грн;

ДРТМО – 10 млн. 68 тис.грн;

Відділ освіти РДА: 13 млн. 930 тис.грн.

Щодо Стебника

У базі ProZorro вдалося відшукати закупівлі лише щодо двох розпорядників: Виконавчого комітету Стебницької міської ради та КНП «Стебницька міська лікарня».

Виконавчий комітет здійснив закупівель  на суму 1 млн. 120 тис. грн (електрична енергія). З них на відкритих торгах – нуль. Закупівлі виконком Стебницької міськради проводить шляхом переговорної процедури та процедури звітування про укладений договір.

Щодо міської лікарні: закупівель здійснено на 1 млн. 986 тис.грн. Шлях звітування той же, що і у виконавчого комітету: відкритих торгів - нуль, усе здійснюється шляхом переговорної процедури та процедури звітування про укладений договір.

У кого купували найбільше?

Про це згодом.

А наразі про ще одну «зраду».

Річ у тому, що колеги з Центру моніторингу та досліджень на наше прохання ще раз «прошерстили» закупівлі вказаних територій та підрядників. І підтвердили нам ось що: закупівель по кодах ЄДРПОУ 22407995, 38642100 , 34542875,  02229296 та 33000919  в базі немає. Взагалі.

У чому тут «зрада»?

ЄДРПОУ 22407995 – це компанія «Державне комунальне підприємство «Стебниккомуненерго». Керівник - Орест Лабовка. Підприємство не перебуває у процесі припинення діяльності. Однак, що де і в кого воно купує та що кому продає – з’ясувати неможливо.

При цьому, в аналітиці бази Ю-Контрол знаходимо інформацію, що вже цьогоріч підприємство отримало замовлень від розпорядників бюджетних коштів на пару, гарячу воду та теплопостачання на суму 4 млн. 299 тис. грн. У минулому році таких замовлень було на суму 6 млн. 820 тис. грн.

ЄДРПОУ 38642100 – це ДП «Стебниккомунсервіс» КП «МВУЖКГ», керівник - Богдана Думайло. Ситуація та ж – у базі немає. Однак підрядів і замовлень у 2017 році, згідно з базою Ю-Контрол, від розпорядників бюджетних коштів  не спостерігається.

ЄДРПОУ 34542875 – це КП «МВУЖКГ» Стебницької міської ради, керівник - Ігор Гуль. Підприємство не перебуває в процесі припинення діяльності. Замовлень від розпорядників бюджетних коштів  не спостерігається.

ЄДРПОУ 33000919 – це комунальне підприємство Дрогобицької районної ради «Комунальник». Керівник - Богдан Мішко. Підприємство зареєстроване у родинному селі голови райради Нижні Гаї. У процесі припинення діяльності не перебуває. Замовлень за кошти розпорядників не спостерігається.

Ну і ЄДРПОУ 02229296 – це відділ культури і туризму РДА. Керівник - Надія Козар. У процесі припинення діяльності не перебуває.

Чи порушують ці шість суб’єктів чинне законодавство, не оприлюднюючи інформації на майданчиках ProZorro? У цьому нам допоможе розібратись портал державних публічних закупівель e-data.

Якщо знайдемо на e-data бодай один платіж із призначенням «роботи» чи «послуги»,  або ж не знайдемо від діючих КП звітів за 2016 рік - порушення законодавства на лице.

Отже.

ДКП «Стебниккомуненерго»: 0 платежів через органи казначейства у цьому році. Водночас, якщо вірити звіту, оприлюдненому ДКП за минулий рік, єдина закупівля, яка здійснювалась – це газ на суму 1 млн. 165 тис. грн. Однак акту виконаних робіт чомусь немає.

ДП «Стебниккомунсерівс» в базі e-data  узагалі не зареєстрований, звітів - жодних. Чим займається підприємство, що у кого купує, кому за що платить – таємниця. Аналогічно не є зареєстрованими в базі і  стебницький «МВУЖКГ», і районний «Комунальник». Чи щось робили підприємства, чи щось купували, або ж чи платили за щось – не відомо. При тому, що, згідно із законодавством, раз у рік такі підприємства зобов’язані оприлюднювати звіти про укладені договори. Отже, це порушення, яке мало б зацікавити компетентні органи.

Далі - відділ культури і туризму. На e-data бачимо платежі на сотні тисяч гривень (левова частка – заробітна плата). Коли відкриваємо розділ «Пошук за розпорядниками», бачимо угоди, датовані 2017 роком. «Снєжка», фарби, обігрівач тощо... Бодай присутність угод на е-дата – це плюс. Відсутність їх на “Прозорро” – це мінус. Чи це недогляд керівника, чи бухгалтера – питання наразі без відповіді. Однак керівником відділу на е-дата досі зазначений Йосип Марущак.

А тепер повертаємося  власне до тих, заради кого ми розпочали серію публікацій, - до наших «улюбленців».

У Дрогобицькому районі ними є:

На першому місці - ПП «РІН». Фірма зареєстрована у с. Літиня. Засновник –Ірина Дяків, керівник – Йосип Дяків. Основний КВЕД – посередництво у розміщенні реклами у ЗМІ. Крім того, серед КВЕДів: електромонтажні роботи, пасажирський наземний транспорт міського та приміського сполучення, будівництво житлових і нежитлових будівель, будівництво доріг і автострад. Словом, фірма на всі випадки життя.

Замовлення, які пішли шляхом оприлюднення звіту (поза конкурсом), – на суму 2 млн. 62 тис. грн. Загалом це 11 замовлень від відділу освіти РДА та ДРТМО.

Відділ освіти замовив безконкурентно: капітальний ремонт фасаду приміщення Унятицького НВК І-ІІ ст. в с. Унятичі (185 тис. грн.) та поточний ремонт Станильського НВК І ст. на вул. І. Франка, 1 у с. Станиля (74 тис. грн.).

Водночас ДРМТО замовило позаконкурентно: капітальний ремонт ФАПу с. Літиня (196 тис. грн.);капітальний ремонт ФАПу с. Унятичі (231 тис. грн.); поточний ремонт АЗПСМ с. Нагуєвичі (196 тис. грн.); поточний ремонт АЗПСМ с. Винники (196 тис. грн., від 30 червня 2017, договір ном. 74); ще один поточний ремонт АЗПСМ с. Винники (196 тис. грн. від 17 липня 2017, договір ном. 90); поточний ремонт АЗПСМ с. Лішня (196 тис. грн. від 30 червня, договір ном.77); ще один поточний ремонт АЗПСМ с. Лішня (196 тис. грн, від 17 липня, договір ном. 87);  поточний ремонт АЗПСМ с. Ясениця-Сільна (196 тис. грн. від 30 червня, догвір ном. 75); ще один поточний ремонт АЗПСМ с. Ясениця-Сільна (196 тис. грн. від 17 липня, договір ном. 86). Прикметно, що у трьох останніх селах договори дублюються – сума та ж сама (до копієчки), але дати договорів і їх номери різні.

До слова, загалом ПП «РІН» цьогоріч замовлень від розпорядників державних коштів отримало на суму 2 млн. 716 тис. грн. У минулих роках таких  тендерів, як зазначено в аналітиці Ю-Контрол, не спостерігалося.

На другому місці – ключовий улюбленець розпорядників Дрогобича ТзОВ «Термопласт плюс». Позаконкурентно фірма Юрія Чигрина отримала цьогоріч 10 замовлень від відділу освіти та одне від ДРТМО на суму 1 млн. 971 тис. грн.

Загалом же від різних розпорядників бюджетних коштів цьогоріч «Термопласт плюс» отримав замовлень на 10 млн. 909 тис. грн, у 2016 році – 6 млн. 132 тис. грн, у 2015 році – 0, у 2014 році – 598 тис. грн.

Третє місце – ФОП Деменко Г.Г. Від ДРТМО ФОП отримано 10 замовлень на суму  1 млн. 706 тис. грн.

Окремої уваги вартує ПП «Олвер». Трьома підрядами за 2016 і 2017 роки від відділу освіти вони отримали 2 млн. 130 тис. грн. З них - добудова школи та реконструкція системи опалення із застосуванням енергозберігаючих технологій у с. Сторона – 1 млн. 910 тис. грн. (переговорна процедура); додаткові роботи з добудови школи та реконструкції системи опалення із застовуванням енергозберігаючих технологій у с. Сторона – 122 тис. грн. та реконструкція приміщення Сторонянської СЗШ І-ІІ ст. (старого корпусу) – 98 тис. грн. Словом, школа в селі Сторона виглядає ледь не золотою, особливо якщо взяти до уваги той факт, що у 2015 році на її будівництво було передбачено ще 9 млн. 675 тис. грн.

Додамо, що засновником і керівником ПП «Олвер-999» є Орест Матківський. Як повідомляли у 2015 році «Наші гроші. Львів», екс-депутат розіграв тендер зі своєю колишньою фірмою. Йдеться про те, що участь у торгах на будівництво (реконструкцію школи) брало три учасники. Найдешевшу пропозицію, 7,8 млн. грн. від підприємця Назарія Буньо відхилили тому, що на титульних сторінках технічної частини пропозиції він не поставив відтиск печатки. Окрім того, згодом Назарій надіслав листа, що не може виконувати зазначені у вимогах роботи.

Єдиним конкурентом ПП “Олвер-999” було ТОВ “Ділок-Сервіс”, яке належить Ігорю Зиніву. Раніше співвласником “Ділок-Сервіс” був колишній депутат Дрогобицької райради (2006-2010 рр., 2010-2015 рр.) Орест Матківський – власник “Олвер-999”.

Крім того, на 2 млн. 70 тис. грн., шляхом переговорів, у Дрогобицького держлісгоспу закуплено 3001 м. куб. дров для шкіл району. Вартість кожного кубометра - 690 грн.

І до теми Стебника

Окрім зведеної аналітики щодо того, яка сума пішла по звітах, а яка - шляхом переговорів, варто додати, що загалом з фінансами і їх потоками у Стебнику «дідько голову зломить».

Ну ось наприклад.

На майданчику “ПроЗорро” ми бачимо лише чотири закупівлі. Дві з них –  ті, що вже здійснені. Це електрична енергія. Одна – намір купити сміттєвоз за півтора мільйони гривень. І ще одна – намір купити світильники вуличного освітлення за 81 тис. грн. (де найдешевша пропозиція склала 39 тис. грн). Усе.

На майданчику e-data знаходимо усього один завантажений договір – із ТзОВ «Львівгаззбут» за газ - на 71 тис. грн.

Ось читаєш це – і складається враження, що крім газу, електроенергії, сміттєвоза і світильників у місті більше нічого не купують.

Але не поспішайте з висновками.

Відкриваємо реєстр платежів виконкому, які йшли через казначейство і розміщені на майданчику e-data. Тут вам і 394 тис. грн. «Дорсервісу» за ремонт дороги на вул. Володимира Великого (платіж від 14 липня), і 227 тис. грн. тому ж «Дорсервісу» за ремонт перехрестя вулиць Дрогобицької-Грушевського (платіж від 26.05). Ще 47 тис. грн. дісталося ДП «Західгоддезкартографія» за топографічну зйомку території  Стебника (платіж від 15.06), 33 тис. грн. отримав ФОП Сорока В.В. за прибирання доріг міста (30.05); 33 тис. грн. - ФОП Монастриський Б. за спортінвентар (27.04); 10 тис. грн. - ДКП «Стебниккомуненерго» (те, про яке йшлося вище) – за технічне обслуговування мереж зовнішнього освітлення, 2 тис. грн. на канцтовари, 1500 грн. на кошики квітів і т.д., і т.п.

Словом, життя вирує. І все за ваші кошти – кошти  платників податків. Але побачити цього ви не можете. Бо у Стебнику порушують закон, приховуючи договори та не показуючи, кому, за що і скільки платять.

І якщо в сусідніх містах та районі ви можете «вирахувати» улюбленця та прийти до чиновника і запитати: «За що вона – ця любов?», то у Стебнику вам і цього зробити не вдасться. Про Закони України «Про відкритість використання публічних коштів» та «Про публічні закупівлі» тут, схоже, просто не чули.

Марія КУЛЬЧИЦЬКА, Медіа Дрогобиччина №7 (21) від 04 серпня

 

 

 

2arУ 2012 році на об’єкти нерухомого майна, що перебувають у власності територіальної громади в особі Стебницької міської ради, накладено арешт підрозділом примусового виконання рішень.

Як зазначив керуючий справами Стебницької міської ради Володимир Годяк, арешт було накладено на 14 приміщень - згідно переліку, складеного даним виконавцем.  Станом на сьогоднішній час, за часткову суму погашеного боргу (із загальної суми 300 тисяч гривень) п. Чулупу було передано приміщення бані. При цьому залишився борг у сумі 90 тисяч гривень. Сьогодні шукають усі можливі шляхи, щоб виплатити цей борг та зняти арешт, але боржником у справі зазначена Стебницька міська рада і, відповідно, сплатити суму боргу повинна саме ця установа. Однак, Стебницька міська рада, як і будь-яка інша міська рада, не має відкритого банківського рахунку. А казначейство не пропускає на проплату фінанси з рахунку Виконавчого комітету на рахунок п. Чулупа для погашення заборгованості. Єдиним можливим виходом з даної ситуації є звернення самого п. Чулупа до суду з проханням замінити боржника, тобто вказати у цій іпостасі не Стебницьку міську раду, а виконавчий комітет СМР.  Як зазначив п. Володимир, таке звернення уже було, однак суд відмовив п. Чулупу, оскільки тодішнє керівництво міської ради не погоджувалося виплачувати будь-які компенсації.

Нагадаємо, у 2005 році п. Чулуп подав до суду на Стебницьку міську раду з вимогою відшкодування коштів за "обвал будинку" у провулку Заводському. Варто зазначити, що попри наданий ще у 1989 році дозвіл на виділення ділянки під будівництво, саме будівництво було проведено із суттєвими порушенням норм. Більше, ніж 10 років тривала судова тяганина. В апеляційній інстанції справу виграла міська рада. Проте Вищий спеціалізований суд виніс рішення на користь громадянина Чулупа, тим самим зобов’язавши Стебницьку міську раду виплатити грошову компенсацію у розмірі 300 тисяч гривень.

Олеся НІМЕРОВСЬКА, Медіа Дрогобиччина №7 (21) від 04 серпня

 

 

 

1484228029 nomer telefona2016 року в Трускавці на встановлення та облаштування  дитячих майданчиків з міського бюджету було виділено майже мільйон гривень. Значна частина цієї чималенької суми, а саме 875 309 гривень, надійшла на рахунок компанії ТОВ "ІБФ "ЄВРОБУДСЕРВІС" від КП “Трускавецьжитло”. У 2016 році керівником та  виконувачем  обов’язків директора цього  підприємства була пані Мар’яна Губицька, а від березня 2017 року підприємством керує депутат міської ради Микола Сеньків.

Загалом  2016 року, відповідно до інформації з порталу 007.org.ua, КП “Трускавецьжитло” провело вісім оплат за проведення реконструкції дитячих майданчиків. Усі вони стосувалися чотирьох закупівель, оприлюднених на порталі Prozorro. Ось  за що конкретно були виплачені такі кошти:

  • 261 300,00 грн. - реконструкція дитячих майданчиків на прибудинкових територіях на  вулицях Данилишиних, Сагайдачного, Дрогобицька;

  • 203 790,00 грн. - реконструкція дитячих майданчиків на прибудинкових територіях на вулицях Мазепи та Бориславська;

  • 287 781,00 грн. - реконструкція дитячих майданчиків на прибудинкових територіях на  вулицях Стебницька та Стуса;

  • 122 438,00 грн. - реконструкція дитячих майданчиків на прибудинкових територіях на вулиці Івасюка.

Що ж то за компанія ТОВ "ІБФ "ЄВРОБУДСЕРВІС", якій пощастило отримати таке прибуткове замовлення - реконструкцію дитячих майданчиків на восьми вулицях міста?

Відповідно до інформації, яку вдалося отримати завдяки безкоштовному запиту на сайті Міністерства юстиції, я дізнався, що засновником ТОВ "ІБФ "ЄВРОБУДСЕРВІС" є  Євген Михайлович Козловський з Дрогобича, а зареєстровано цю  компанію 29  листопада 2006 року. Керівником  та представником підприємства від третього жовтня 2016 року зазначена Задорожна Мар'яна Тадеївна, а для зв’язку з юридичною особою вказано номер телефону 0980020022. Оскільки цей номер не збігається  з тим, який вказаний у звітах про укладені договори на Prozorro, я вирішив перевірити його в пошукових системах. Моєму здивуванню не було меж, коли виявилось, що цей же номер було використано  під час  реєстрації іншої юридичної особи - первинної організації профспілки працівників комунального підприємства "ТРУСКАВЕЦЬЖИТЛО", керівником та підписантом якої є  зазначений  Мирослав Іванович Мицько. На цей же ж номер у мережі Facebook зареєстрована  сторінка  Мирослава Мицька, депутата трускавецької міської ради від партії ВО “Батьківщина”, а також голови депутатської комісії з питань житлово-комунального господарства. Цікавим є  факт, що у декларації за 2016 рік, про свою дотичність до вказаної організації депутат нічого не згадує. Таким чином, виходить, що комунальне підприємство “Трускавецьжитло” замовило послуги у компанії, яка вказала своїми контактами  номер телефону голови профспілки КП “Трускавецьжитло”. Чи часто при реєстрації компаній вказують контактні дані осіб, до них недотичних? Гадаю, це питання риторичне.
Продовжую знайомитись із компанією ТОВ "ІБФ "ЄВРОБУДСЕРВІС", засновником якої є Євген Михайлович Козловський. Як вдалося виявити за допомогою сервісу You-Control, цей чоловік є наближеним до іншої юридичної особи, що зазначена  в реєстрах, як ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ГАЛ-ОЙЛ-ПЛЮС". Як контактний телефон компанії зазначено номер: 0962352090. І знову проста перевірка за допомогою пошукових систем показала, що цей номер брав участь у торгах на Prozorro. Він вказаний у звітах про укладені договори щодо постачання 18-ти антивандальних тренажерів до Трускавця на суму 147 675 гривень. Угоду  було  укладено між  відділом освіти Трускавецької міської ради та фізичною особою-підприємцем  Олегом Богдановичем Угрином, код згідно з ЄДРПОУ - 2698710215. Цей  підприємець також здійснив постачання  обладнання для дитячих майданчиків на замовлення КП “Трускавецьжитло” на суму 81 675 гривень. І знову стикаємось із ситуацією, коли один контактний номер вказаний різними підприємствами, які нібито між собою не пов’язані.
Залишається тільки здогадуватися, наскільки чесно та прозоро  проводять відбір підприємців, що виконують роботи на курорті. Чи не мають часом фірми, дотичні до депутатів, преференцій над конкурентами?..

Марко ФЕДОРЕНКО, Медіа Дрогобиччина №7 (21) від 04 серпня

 

 

shidnycaГірське селище Східниця відоме в Україні та за її межами як наймолодший та найперспективніший бальнеологічний курорт Карпатського регіону. Однак, протягом останніх десяти років у селищі міського типу Східниця та у владних інституціях  Львівщини загалом тривають палкі дискусії про те, кому мають належати джерела і свердловини, а також про умови утримання і розвитку Східницького родовища мінеральних лікувальних вод як основного ресурсу курорту Східниця.

Наприкінці 2010 року Східницька селищна рада одноосібно заснувала Комунальне підприємство  «Східницькі джерела». Керівництвом підприємства, у співпраці з громадськими активістами Східниці,  2011 року було проведено опитування мешканців селища, а у вересні 2012 року - громадські слухання за участю депутатів Львівської обласної ради - з питань визначення єдиної стратегії утримання та розвитку Східницького родовища мінеральних вод. Як результат проведених заходів – утримувачем  та управлінцем Східницького  родовища мінеральних вод визначено  КП «Східницькі джерела».

 

На ринг виходить ТЗоВ «Владо»

2012 року були перші намагання приватизації родовища. У березні Східницька селищна рада ухвалила  рішення надати ТзОВ «Владо» (медичний центр відпочинкового комплексу «Три сини і донька», власник –  О.В Ничипоренко, дружина народного депутата України В.М. Ничипоренка, - Авт.) та КП «Східницькі джерела» дозвіл можливості подальшого розвитку Східницького родовища мінеральних вод. Між іншим, Східницький селищний голова Іван Піляк раніше був виконавчим директором готельного комплексу “Три сини і донька”.

Вже  2013 року, поки КП «Східницькі джерела» виготовляло ліцензію на видобуток і реалізацію мінеральної води, каптажні споруди джерел 1, 1 с, 18 с, 8, 9, 10, які раніше належали ПП «Перспектива», а також  приміщення бювету переходять в руки ТзОВ «Владо» (ціна питання - 245 тисяч гривень). Тоді ж на проданих каптажних спорудах поставили охоронців із «Трьох синів та доньок», благоустрій території проводили працівники «Владо» і будівельної фірми «Здоров’я», яка належить сільському голові, та й самими роботами нерідко керував особисто Східницький сільський голова, – повідомляє видання «Ратуша». Місцеві мешканці стверджують, що громада не була повідомлена про торги з приводу каптажних споруд. Тодішній керівник КП «Східницькі джерела» Наталія Федьків наголошувала, що люди були б готові навіть самі фінансувати комунальне підприємство, але голова не давав можливості.

Секретар Східницької селищної ради Юрій Журавчак 2013 року запевняв  журналіста «Ратуші», що в офіційній установі не знають, хто і кому  продавав каптажні споруди. ”Благоустрій проводять спонсори - пансіонати, готелі, адже було багато звернень від відпочивальників, і не було іншого шляху, як звертатися по допомогу. А та ж сама “Перспектива”, що мала у власності каптажні споруди, нічого не робила впродовж двох десятків літ».
   Про позицію сільського голови можемо довідатися із повідомлень місцевих ЗМІ. У лютому 2012 року у дрогобицькій газеті «Вільне слово» вийшла стаття, у якій Іван Піляк запевняв: «Іншого виходу, аніж віддати східницькі мінеральні джерела в оренду, — немає. А від цього виграють і селяни, і джерела, адже орендар інвестуватиме у розвиток джерел кошти, до того ж селищна рада отримуватиме орендну плату за землю».

Ухвала  про продаж каптажних та надкаптажних споруд ТзОВ «Владо» була, до речі, скасована Господарським судом Львівської області 25 березня 2014 року.

 

Стан джерел, і кому це вигідно?

Комунальне підприємство «Східницькі джерела» впродовж  2010-2016 років вело свою діяльність виключно за рахунок спонсорських внесків окремих підприємців та громадян смт (голова правління – О.Й. Дорош ). Східницька селищна рада протягом тривалого часу жодних коштів на утримання родовища та його розвиток не виділяла, за винятком виділення  2017 року  356 тисяч 371 гривень на будівництво каптажу та підпірної стінки каптажу джерел №21 і 2-а на вулиці  Зарічній. При тому, що на металевий виріб у формі напису "Я люблю Східницю" виділила 199 тисяч 900  гривень...

Чому ж влада не вносить у стратегію розвитку селища благоустрій джерел?

Це можна пояснити тим, що власникам деяких великих готелів разом з селищним головою не потрібно підтримувати санітарний стан джерел, відновлювати їх дебіт, влаштовувати там пішохідні підходи та забезпечувати благоустрій біля джерел і свердловин. Їм достатньо в нічний час доби набрати ємності з водою та завезти її у бювети своїх готелів, для своїх відпочивальників. А всі гості невеликих готелів, садиб зеленого туризму нехай щоденно вистоюють у довжелезних чергах - під пекучим сонцем чи холодним вітром, - щоб набрати невелику кількість мінеральної води для свого лікування.

«Таким чином, новобагатьки ведуть конкурентну боротьбу з місцевими підприємцями за наповнення своїх готелів, усунення підприємців з ринку готельних послуг саме шляхом створення важких умов доступу відпочивальників  до джерел мінеральних вод. Окрім цього, вони ще й обманюють своїх гостей, не надаючи їм інформації про те, що лікувальні властивості мінеральної води, яка була залита у бювети вночі, до ранку фактично вже зникають», - стверджують  активісти громадського проекту «Східницькі джерела». Це доводять і всі провідні  науковці та медичні працівники, які досліджували мінеральні джерела  Східницького родовища, зокрема - головний лікар КЗЛОР «Львівська обласна лікарня відновного лікування» Микола Іванович Колачинський: «Мінеральні води Східниці зберігають свої властивості протягом десяти хвилин. Крім цього, споживання води біля джерел, піші прогулянки на чистому повітрі, фітотерапія в місцевих лісових масивах та інші схожі фактори власне й забезпечують той вражаючий лікувальний ефект, якого не досягти на аналогічних бальнеологічних курортах України».

 

Активісти домоглись оформлення права власності на певні джерела

16 травня 2017 року, після шести років боротьби громадських активістів проти відчуження найбільшого скарбу курорту від територіальної громади, сесія Східницької селищної ради нарешті ухвалила  рішення щодо оформлення права власності на каптажні та надкаптажні споруди джерел і свердловин родовища за територіальною громадою селища. Зокрема, право власності буде оформлено на шість джерел: № 1,3,5,6,21,25 та свердловину № 357, хоча в проекті рішення, яке було виставлено на офіційному сайті селищної ради, була пропозиція оформити права власності практично на всі найпопулярніші  джерела та свердловини.

Практично на всі джерела, які входять до цього  переліку, було виготовлено необхідну документацію та  отримано дозвіл на спеціальне водокористування для більшості джерел на загальну суму понад 200 тисяч гривень. Кошти на здійснення таких  витрат отримані шляхом доброчинних  переказів окремих підприємців Східниці та за фінансової  підтримки  БМГО «Агенція розвитку курорту Східниця».

З метою прискорення впорядкування джерел та подальшого їх використання для сталого розвитку курорту, «Східницькі джерела» безкоштовно передали за актом приймання-передачі селищному голові пакет виготовленої документації . Однак, селищний голова наказав своїм працівникам повернути пакет документації громадським активістам разом з непідписаним ним актом приймання-передачі. Отже, якщо бюджет громади Східниця такий великий, щоб нехтувати громадськими коштами та ще раз замовляти необхідні дослідження і виготовляти по-новому всю технічну документацію, то чому в селищі досі немає системи каналізації?..

Як бачимо, лише  активність селищної громади, її небайдужість до актуальних проблем життя селища дозволить покращити суспільний добробут і зберегти та розвивати Східницьке родовище мінеральних вод як основу економічного розвитку курорту Східниця.

Юлія ГАСІЙ, Медіа Дрогобиччина №7 (21) від 04 серпня

 

 

health insurance 800x445У місті нафтовиків давно точаться розмови про медичну реформу. Згідно з нею, до кінця серпня відділення терапії та ендокринології, що на вулиці героїв ОУН-УПА 5,  перенесуть до  Центральної  міської лікарні на вулицю Куліша, 41-а. А з першого серпня ендокринологічне відділення тимчасово перенесуть до терапевтичного.

Лікарня обслуговує Борислав та  Східницю, хворих з навколишніх сіл Дрогобицького, Турківського та Сколівского районів.

Переформування відбудеться на підставі десяти  постанов, які, за ініціативи виконувача обов'язків міністра охорони здоров'я України Уляни Супрун, ухвалив Уряд, і котрі мають закласти підвалини  реформування системи охорони здоров'я в Україні та розв’язати оперативні питання управління медичною сферою.

Про процедуру об’єднання ми говорили з головним лікарем Борислава Віталієм Головчаком.

Недофінансування

«Основна причина всього, що відбувається  в лікарні, - катастрофічне недофінансування. Нам поставлено завдання  забезпечити штат видатків лікарні в межах фінансового ресурсу. На сьогодні нам сказали, що ми ми є вільними у формуванні штату. Процес погіршення фінансового стану не лише цьогорічний. Частково він пов'язаний з підвищенням мінімальної заробітної плати».

Фінансування медицини надходить  з трьох джерел: державна субвенція, міський бюджет та інші надходження. Державна субвенція розрахована на одного прописаного на території жителя. З цих коштів лікарня мала б оплачувати заробітну плату, обслуговування спецтехніки, закупівлю медикаментів, харчування пацієнтів, бензин. Натомість, їх не вистачає навіть на  оплату праці (близько 30 відсотків  недофінансування). Комунальні послуги з цього року оплачує міська рада.

«Я вважаю, що система фінансування не дуже добре диференційована, оскільки територія Борислава є не найкращою з екологічної точки зору, – каже пан Віталій. -  Тут є надзвичайно велика кількість хронічних захворювань, вад, онкозахворювань, а фінансують нас на тому ж рівні, що й міста  з кращим екологічним станом. Протягом  останніх чотирьох років ми п’ять  разів зверталися до Міністерств охорони здоров’я, фінансів, а також до Президента - з приводу зміни принципу фінансування. У тім числі,  звернення були від депутатського корпусу.  Натомість отримували відповіді, що система розрахунку фінансування є однаковою для всієї України й  рекомендували шукати внутрішні резерви».

А місцевий бюджет – нестабільне джерело надходжень. Місцева рада погодилась дофінансувати лікарню лише за умови наявності більш, ніж 105 відсотків  надлишку в бюджеті.

Інші надходження передбачають фінансування з джерел різних фондів, добровільних пожертвувань та платних послуг. Останні, за словами головного лікаря, не дають суттєвого прибутку. Ціна послуг йде на витрати матеріалів-реактивів та заробітну плату людей, що працюють в діагностиці. Щодо благодійних внесків, то з початком АТО благодійність переважно спрямовується туди, де допомога потрібна більше, ніж тут.

Головним завданням на сьогодні пан Головчак вважає збереження багатопрофільної діяльності лікарні з усіма відділеннями.

 

Об’єднання відділень та скорочення персоналу

Із 680 посад на сьогодні вже скорочено 60. Скоро має початися друга хвиля, що передбачає ще 20 скороченнь. «Скорочуємо так, щоб не розвалити функціонування відділу, зберегти цілодобовий пост, робимо перерозподіл обов’язків між працівниками, щоб відділення могли ефективно працювати за меншої кількості персоналу. Розташування відділень у різних корпусах є невигідним як з економічної, так і з медичної точки зору. Об’єднання ж призведе до економії на кількості цілодобових та чергових лікарях, на опаленні, вже не кажучи про свіжий ремонт приміщення на вулиці  Куліша. З медичної точки зору не буде жодного  погіршення у наданні фахової медичної допомоги, оскільки лікарі проходили навчання в Інституті та на курсах підвищення кваліфікації. Діабетиків другого типу будуть лікувати дільничні лікарі.

Інфекційне відділення на сьогодні  залишається на місці. Хоча я маю за мету просити депутатський корпус про доцільність реконструкції якогось приміщення на Куліша для перенесення туди інфекційного відділення також. У такому разі залишаться поліклінічний, хірургічний корпуси та пологове відділення, і економія витрат сягатиме 30-40 відсотків. Скорочення ліжок не повинно спричинити браку місць. 70 відсотків  пацієнтів ендокринологічного відділення (єдиного в регіоні -  Авт.) не залишаються у відділенні на ніч. Після об’єднання громад кількість пацієнтів не має збільшитись, адже їх і без того лікують в Бориславі. Є також надія, що при об’єднанні збільшиться фінансування і, відповідно, можливості».

 

Страхова медицина – не на часі?

“Принаймні, не на найближчому. Я вважаю, що страхова медицина – це правильно. Але процедура переходу повинна бути чітко прописаною. Для того, щоб вона працювала, застрахуватися повинні 90 відсотків  людей. А в депресивному місті Борислав, де робочі місця -  дефіцитні, ми не назбираємо й 50 відсотків. Якщо змусити підприємців платити страхівки – вони звільнять половину працівників. У нас взагалі побільшало “важких” пацієнтів. Через фінансову неспроможність люди не йдуть у лікарні – їх привозять у вкрай тяжкому стані.

 

Програма «Доступні ліки»

Багато людей скаржаться, що ліки малопомічні, або й взагалі відсутні в аптеках. «Ми комунікуємо з аптеками, які беруть участь у програмі (аптеки на вул. Коваліва, 29, Шевченка, 20 та Міцкевича, 6). Вони  постійно передають нам перелік ліків, які на сьогодні є в наявності (157 препаратів), щоб лікарі знали, які з наданого державою переліку можна виписувати. Потребу виписування ліків за цією  програмою визначає сімейний лікар. Критерій відбору – всі пацієнти за наявності діагнозу. Але загалом програма розрахована на найбідніший прошарок населення, і дає можливість перейти на постійне лікування людям, які через брак коштів ніколи ліків не приймали. Особливо це стосується хвороб, що передбачають постійний прийом ліків,зокрема гіпертонії”.

 

Міська рада повідомляє:

“Переобладнання поліклінічного відділення ЦМЛ на вулиці Куліша, 41а  під стаціонар проводить МКП "Мажор". На виконання робіт у кошторисі ЦМЛ передбачено 500 000 гривень. Усі приміщення лікарні після вивільнення будуть повернені громаді Борислава, в особі фонду комунального майна Бориславської міської ради. В ендокринологічному відділенні придбання та встановлення вікон проводилося за позабюджетні спонсорські кошти”.

 

Реакція громади

Згідно зі  статтею 142 Конституції України: «Держава бере участь у формуванні доходів бюджетів місцевого самоврядування, фінансово підтримує місцеве самоврядування. Витрати органів місцевого самоврядування, що виникли внаслідок рішень органів державної влади, компенсуються державою».
Отже,  органи місцевого самоврядування мають цілковите право на компенсацію не лише тих коштів, які недофінансувало міністерство, а ще й можуть виставити рахунки за супутні витрати, пов’язані з усуненням негативних наслідків.
Нещодавно заступник голови ПК ЦМЛ Борислава М.І. Лазар   заявив, що заборгованість з виплати  заробітної платні  медикам сягає двох місяців. «З одного боку,  згубні рішення Міністерства охорони здоров’я України про так звані реформи в медицині, які, на думку переважної більшості медиків, призведуть до повної руйнації галузі, з іншого - постійне недофінансування, з третього – жалюгідний стан місцевого бюджету. Це все заганяє нас у прірву банкрутства та закриття. Тому медикам Борислава нічого іншого не залишається, як заявити про свої проблеми та стан на всю державу.Якщо впродовж  двох місяців фінансування Бориславської медицини не стабілізується (а це потребує, передовсім, активних дій з боку керівництва міста), у нас не буде іншого виходу, як страйкувати. Медики Борислава просять розуміння та підтримки в мешканців міста. Адже власником медицини є громада міста і лише громаді, шляхом референдуму чи опитування, вирішувати подальшу долю Бориславської центральної міської лікарні.

 

Юлія ГАСІЙ, Медіа Дрогобиччина №7 (21) від 04 серпня

 

 

 

Курси валют



 

 

 

Телепрограма

Погода

вологість:

тиск:

вітер:

вологість:

тиск:

вітер:

вологість:

тиск:

вітер:

вологість:

тиск:

вітер: