Відправити в FacebookВідправити в Google BookmarksВідправити в TwitterВідправити в LinkedInВідправити в LivejournalВідправити в MoymirВідправити в OdnoklassnikiВідправити в Vkcom

Новини

Нас відвідали

80.5%Ukraine Ukraine
7.4%United States United States
2.4%Russian Federation Russian Federation
2.3%Italy Italy
2.1%Poland Poland
0.7%Czech Republic Czech Republic
0.6%European Union European Union
0.4%Spain Spain
0.4%Germany Germany
0.4%United Kingdom United Kingdom

Сьогодні: 17
Вчора: 63
Цього тижня: 17
Минулого тижня: 667
Цього місяця: 5952
Минулого місяця: 6050
Всього: 129044
Real time web analytics, Heat map tracking

marshrutkaСамовільні стоянки з інтервалом в годину та нецензурні висловлювання на адресу пасажирів – трускавецькі перевізники б’ють рекорди із  антикультури


 Самовільно змінюють графік маршрутів,  грубіянять пасажирам та не хочуть перевозити пенсіонерів – це далеко неповний перелік  гріхів  місцевих перевізників, які уже добряче допекли трускавчанам. Нічого гріха таїти – якість транспортних перевезень у курортному місті з року в рік невтішно погіршується. Водії регулярно  відмовляються перевозити  пенсіонерів у необмеженій кількості (хоча це регламентовано ЗУ «Про перевезення»), часто не стають на зупинках, коли бачать на них людей похилого віку або дітей. Окрім того, однією з головних бід місцевих транспортників  є  недотримання ними графіку руху. Через  це страждають усі: як місцеві мешканці,  так і відпочивальники, яким доводиться годинами простоювати  на зупинках  та  мерзнути  в очікувати автобусів. Вражає те, що скарги людей на незадовільну роботу перевізників систематично надходять у міську раду Трускавця, ось тільки дій для їх вирішення, на жаль,  не видно. Чиновники про людське око кличуть перевізників на розмови  та дають їм достатньо часу, щоб виправитися. Однак позитивних зрушень у цій  схемі аж ніяк не видно. Натомість в геометричній прогресії росте вседозволеність та хамство водіїв.

 Один із таких прикрих інцидентів зовсім недавно трапився на маршруті №2. Як розповіла активна трускавчанка Ольга Хейфец, водій другого маршруту самовільно влаштував собі довготривалу стоянку на залізничному вокзалі - тривалістю у 50 хвилин, замість регламентованих 10-ти. Така майже годинна стоянка була зумовлена тим, що шофер  вирішив дочекатися приїзду найближчого потяга. Опісля натрамбував людей в автобус, як оселедців у банку і, зібравши непогану виручку, нарешті вирушив у свій рейс.

- Нахабному порушенню водія вирішила заперечити одна з пасажирок, місцева вчителька, дружина воїна АТО. Жінка наголосила, що о 8 ранку пасажири автобуса  поспішають на свої  робочі місця, тому відхилення від графіка перевезень водієм є незрозумілим, - розповідає  деталі інциденту Ольга Хейфец. – У відповідь на  аргументи  жінки-педагога  водій почав їй привселюдно грубіянити та ображати. В мене напрошується запитання: “Шановні водії, а як же те, що вчителі  можуть вчасно не приїхати на урок? Діти 6-7 років мають годину чекати на вчителя? Або те, що хворі люди не встигнуть до лікаря на прийом? Це хіба нормально? Ваш додатковий заробіток є важливішим? А зарплати, звісно, вам мало? Це є злочином стосовно  трускавчан, - переконує  Ольга Хейфец.

 За словами  трускавчан, така нездорова поведінка водіїв тільки загострюється із настанням осінньо-зимового періоду, коли надворі  стрімко холоднішає, дощить та швидше темніє – як наслідок, люди змушені частіше користуватися послугами громадського транспорту. Тільки от сівши в автобус, пасажири  не можуть  бути впевнені, що встигнуть вчасно доїхати до робочого місця  чи потрапити у певну структуру, куди поспішають. Адже графік маршрутів перевізники що не день самовільно  коригують - з користю для себе.  Розголосу  про прикрий інцидент на 2-ому маршруті у Трускавці  Ольга Хейфец вирішила надати через Інтернет. Жінка виклала в соціальних мережах світлини із водієм-хамом та описала історію, що цьому передувала. Окрім того, активна трускавчанка переконує: страждають від недобросовісних перевізників та хамовитих водіїв в оздоровниці і діти. Уся річ в тому, що часто-густо водії не стають на зупинках, коли бачать на них дітей, бо прекрасно розуміють: діти їм грошей за проїзд не платитимуть. Аналогічна ситуація із пенсіонерами – їх не хочуть перевозити в місцевому транспорті в необмеженій кількості. Окрім того, пенсіонери бояться присісти, бо з крісел їх гонять: мовляв, як не платите гроші, то стійте. Ольга Хейфец переконує – Трускавцю як курортному місту давно слід відрегулювати якість місцевих перевезень. Бо окрім конфліктів та скандалів, тут нічим добрим не пахне.

Також жінка запевняє, що непорозуміння  на грунті місцевих перевезень є характерними і для інших міст України. Те, що центральна влада  голосно рапортує, як виділяє  містам гроші, які мають йти на компенсацію перевізникам проїзду пенсіонерів, далеко не загладжує гострих кутів у цьому питанні. Логічніше було б, якби певну суму коштів пенсіонерам виділяли на руки - тоді вони б оплачували свій проїзд самі, або ж користувалися електронними квитками.

Наталя Зелена, Медіа Дрогобиччина №11 (25) від 06 жовтня

znaki voprosaБез сумніву, вулиця Шевченка у Трускавці, що стала пішохідною зоною курорту, є одним із найбільш позитивних перетворень у місті. Обмеження проїзду викликало чималі дискусії, однак сьогодні навіть противники даного рішення визнають, що воно було вірним і виключно позитивно вплинуло на курорт. 

При в’їзді на вулицю Шевченка відносно нещодавно встановлено болард, який мав би обмежувати рух транспорту в пішохідній зоні. Здавалося б, чудове  сучасне технологічне рішення, яке додає курорту ще більш європейського  вигляду.
Однак згодом до мене надійшла інформація, що цим болардом керує охорона готельного комплексу “Міротель”. Вона ж самостійно, на власний розсуд, обирає: кому дозволений проїзд, а кому - ні. Спочатку я не повірив і подумав, що люди просто щось неправильно зрозуміли. Тому й  вирішив надіслати інформаційний запит до Трускавецької міської ради і дізнатись, за чиї кошти був встановлений болард, хто ним керує, та за яким принципом визначають, яким автомобілям проїзд дозволено, а яким - ні.
Відповідь надійшла доволі швидко. Чиновники стверджують, що рішенням виконавчого комітету №206 від 26 липня 2016 року «Про погодження встановлення автоматичного боларду для запровадження регламентованого заїзду транспорту на вул. Шевченка з перехрестя вулиць Дрогобицька-Бориславська в м. Трускавець», болард на вулиці Шевченка встановлений за кошти ТзОВ «Хотел Менеджмент Груп» та перебуває у власності товариства. Відповідно, управління болардом покладено на ТзОВ «Хотел Менеджмент Груп». Таким чином, виконавчий комітет Трускавецької міської ради віддав право контролю проїзду вулицею Шевченка в руки приватної структури. На сайті міської ради мені вдалось відшукати текст рішення виконавчого комітету, відповідно до якого ТзОВ «Хотел Менеджмент Груп» зобов’язується забезпечити роботу боларду за наступних умов:

  • в’їзд на вул. Шевченка здійснювати в односторонньому напрямку;
  • визначити одну смугу руху згідно схеми (додаток 1);
  • забезпечити вільний цілодобовий проїзд автомобілів служб екстреної допомоги.

Хочеться вірити, що такі приватні боларди в місті більше з’являтися не будуть, бо, як показує досвід бювету мінеральних вод, наявність можливості контролю згодом може стати причиною зловживань.

Марко ФедоренкоМедіа Дрогобиччина №11 (25) від 06 жовтня

 

 

630219b095599a4cdf189b51d673fc595cb26cb6Опалювальний сезон в Україні от-от розпочнеться, тож тема отримання від держави офіційної знижки на оплату комунальних послуг  знову стане «гарячою». Зважаючи на те, що субсидіями у 2017 році вже скористались 55% українців, країна остаточно «підсадила» свідомість громадян на допомогу в оплаті «комуналки». Далі у статті - остання актуальна інформація щодо змін у призначенні субсидій та роз’яснення начальника відділу УПСЗН Дрогобицької міської ради Івана Терлецького щодо їх отримання.

Хто має право на отримання субсидій?

Право на отримання житлових субсидій мають сім’ї, в яких плата за житлово-комунальні послуги більша від визначеного для них обов’язкового платежу.

Наразі обов’язковий відсоток платежу розраховується індивідуально для кожної сім’ї за встановленою формулою і залежить виключно від доходів сім’ї, а саме:

-підраховується середньомісячний сукупний дохід домогосподарства за попередні два квартали;

-середньомісячний сукупний дохід ділиться на кількість членів домогосподарства, і визначається середньомісячний дохід на одну особу;

-дохід на одну особу ділиться на розмір прожиткового мінімуму на одну особу в розрахунку на місяць (з травня 2017 р.-1624 грн.);

-отриманий результат ділять на 2, а потім множать на 15%, і таким чином визначають відсоток від середньомісячного сукупного доходу.

Після цього розраховується розмір обов’язкового платежу: обов’язковий відсоток платежу множать на середньомісячний сукупний дохід домогосподарства.

Кому призначається субсидія?

Субсидія призначається одній із зареєстрованих у житловому приміщенні осіб.

За рішенням органів місцевого самоврядування субсидія може бути призначена за фактичним місцем проживання особам, які орендують житло на підставі договору найму, або індивідуальним забудовникам, будинки яких не прийняті в експлуатацію.

Також комісії можуть ухвалювати рішення щодо неврахування під час призначення субсидії окремих осіб з числа зареєстрованих, які фактично не проживають за місцем реєстрації.

Кому субсидія не призначається?

Не призначається субсидія, якщо будь-хто із зареєстрованих у житловому приміщенні (будинку) осіб, яким нараховується плата за житлово-комунальні послуги, протягом 12 місяців перед зверненням за призначенням субсидії здійснив купівлю земельної ділянки, квартири (будинку) автомобіля, будівельних матеріалів, інших товарів довгострокового вжитку, тощо або оплатив послуги (одноразово) з будівництва, ремонту квартири (будинку) або автомобіля  на суму, яка на час звернення перевищує 50 тис. грн.

Розрахунок розміру субсидії

Розмір субсидії розраховується як різниця вартості житлово-комунальних послуг у межах соціальних нормативів та обсягу обов’язкового платежу.

Субсидія

=

Плата за ЖКП у межах норм

-

Обов’язковий

платіж

Субсидія розраховується окремо на опалювальний сезон й окремо на літній період, виходячи виключно з доходу зареєстрованих у будинку (квартирі) осіб і вартості послуг у ці періоди.

Які нормативи використовуються для розрахунку субсидії?

Субсидія призначається,  виходячи з єдиних для всієї України соціальних норм житла та нормативів споживання житлово-комунальних послуг, які встановлені постановою Кабінету Міністрів України .

Послуга

Норма

Норма площі житла

Утримання житла, опалення

 

13,65м2 на особу +35,22м2  на сім’ю

75м2 на домогосподарство з однієї або двох непрацездатних осіб;

комісії можуть ухвалювати рішення щодо

призначення субсидії на понаднормову

площу житла непрацездатним особам, які

проживають самі.

Споживання природного газу

На опалення

5,0м3 на 1м2 опалювальної площі

(в опалювальний період).

На газову плиту (приготування їжі)

3,3м3 на особу

На газову плиту за відсутності гарячого водопостачання і газового водонагрівача (приготування їжі і підігрів води)

5,4м3 на особу

На газову плиту і водонагрівач

10,5 м3 на особу

Централізоване водопостачання та водовідведення

Постачання

холодної води

2,4 м3 на особу (за наявності централізованого

постачання гарячої води)

4,0 м3 на особу (за відсутності централізованого

постачання гарячої води)

Водовідведення

4,0 м3 на особу

Споживання електричної енергії

На опалення

51 кВт год. на 1м2 опалювальної площі  (в

опалювальний період)

У будинках, обладнаних стаціонарними електроплитами

130 кВт год. на сім’ю з однієї особи +30 кВт год.

на іншого члена сім’ї (за наявності

централізованого постачання гарячої води)

150 кВт год. на сім’ю з однієї особи +30 кВт год.

на іншого члена сім’ї (за відсутності

централізованого постачання гарячої води)

У будинках, не обладнаних стаціонарними електроплитами

90 кВт год. на сім’ю з однієї особи +30 кВт на

іншого члена сім’ї (за наявності централізованого постачання гарячої води або за відсутності централізованого постачання гарячої води,

наявності централізованого постачання холодної

води та газових нагрівальних приладів)

120 кВт год. на сім’ю з однієї особи + 30 кВт год.

на іншого члена сім’ї (за відсутності

централізованого постачання гарячої води,

газових нагрівальних приладів та наявності централізованого постачання холодної води

Споживання теплової енергії

На опалення

0,0431 Ккал на 1 м2 опалювальної площі  (в опалювальний період)

Вивезення твердих побутових відходів та рідких нечистот

Вивезення твердих побутових відходів

0,4167м3 на одну особу

Вивезення рідких побутових відходів та нечистот

0,76 м3 на одну особу

4,0 м3 на домогосподарство – у разі відсутності

системи централізованого водовідведення та за наявності централізованого водопостачання і

вигрібних ям

Куди звертатися для призначення субсидії?

Особа, зареєстрована в житловому приміщенні, має звернутися до органу соціального захисту населення за місцем реєстрації.

Які документи подаються?

Громадянин подає:

-заяву про призначення житлової субсидії (за встановленою формою);

-декларацію про доходи і витрати осіб, які звернулися за призначенням житлової субсидії (за встановленою формою);

-договір найму (оренди) житла (за наявності);

-довідки про доходи (у разі зазначення в декларації доходів, інформація про які відсутня в ДФС, ПФУ).

Заява і декларація можуть бути надіслані поштою або в електронному вигляді з використанням інформаційних систем.

На який термін надається субсидія?

Субсидія на оплату житлово-комунальних послуг призначається з місяця звернення до дати закінчення опалювального сезону і розраховується окремо на неопалювальний  (з 1 травня до 30 вересня) та опалювальний сезони (з 1 жовтня до 30 квітня).

Для домогосподарств з індивідуальним опаленням субсидія розраховується на опалювальний сезон з 16 жовтня до 15 квітня включно.

Після закінчення терміну одержання субсидії органи соціального захисту населення самостійно розраховують субсидії на наступний період без звернень громадян (крім сімей, які орендують житло або одержують субсидію на тверде паливо). У разі отримання від надавачів послуг інформації про прострочену понад два місяці заборгованість з оплати послуг, загальна сума якої перевищує 20 неоподаткованих мінімумів доходів громадян (340грн.), субсидія на наступний термін не призначається до погашення заборгованості або укладення договору про її реструктуризацію.

Одержувачі субсидії зобов’язані протягом місяця повідомляти  органи соціального захисту населення про такі зміни;

-зміни складу зареєстрованих у житловому приміщенні (хтось виписався чи прописався);

соціального статусу членів сім’ї (хтось звільнився або влаштувався на роботу, став пенсіонером);

-про одноразову покупку, вартість якої перевищує 50 тис. грн;

-зміни набору комунальних послуг (відмовилися від централізованого опалення і перейшли на індивідуальне чи навпаки).

Важливо! Після закінчення терміну субсидії невикористані кошти субсидії на опалення, водопостачання і водовідведення повертаються до бюджету.

Частина невикористаної субсидії на газ або електроенергію, що використовуються для опалення, в сумі, що не перевищує 100м3 газу або 150 кВт год. електроенергії, виплачується одержувачеві на підставі його заяви.

Роксолана Буяк, Медіа Дрогобиччина №11 (25) від 06 жовтня

 

Fotolia 23210323 XSСьогодні, 12 жовтня, в ДНЗ "Калинонька" відбулася чергова зустріч керівництва міста з батьками дітей, які відвідують цей заклад.
Володимир Чуба, головний медик Дрогобича, розповів, що зараз триває обстеження вихованців цього закладу з метою виявити збудника цієї інфекції. За декілька днів мають обстежити усіх вихованців ДНЗ "Калинонька". Також начмед запевнив, що закритості у цій історії немає, ніхто інформацію не приховує і одразу, як стало відомо, що мова йде про менінгококову інфекцію, було розпочато необхідні заходи та повідомлено батьків. На думку Володимира Чуби загроза зараз відсутня і причини оголошувати карантин в закладі - немає.
Однак батьки не поділяють такого оптимізму медиків... І їхню таку природно стурбованість можна зрозуміти, адже йдеться про життя їхніх дітей!
"Всі мовчать, всі замовчують. Дитину я свою сюди не воджу. Мені страшно. А заклад на карантин не закривають... Кажуть, що підстав для карантину немає. Нам справді страшно", - коментує пані Марта, мати вихованця ДНЗ "Калинонька".

Нагадуємо, що внаслідок менінгококової інфекції у Дрогобичі померла 3-річна дівчинка. За даними місцевих медиків, у дитини 6 жовтня діагностували важку форму менінгококової інфекції, яка через добу призвела до смерті. Дитина відвідувала цей дошкільний заклад.

 Деталі сьогоднішньої зустрічі дивіться тут.

Олег Дьорка

1454526069 84829164Написати цю статтю мене спонукало побачене та почуте у стінах міської лікарні у Стебнику. Цього місяця мені як пацієнту довелося відчути на собі усі “комфортні” умови перебування у лікарняній палаті та побачити усі прогалини у якісному наданні медичної допомоги.

Перше, на що хотілося б звернути увагу, - це умови у лікарняних палатах. Скажу відверто:  вони жахливі. Потрапивши у хірургічне відділення, одразу ж відчуваєш неприємний запах, проте саме приміщення на перший погляд видається прибраним та чистим. Сама лікарняна палата також не мала б викликати якихось пересторог. Однак, постільна білизна просто наводить жах: пожовкле від прання (і не тільки) простирадло, подушка і покривало теж відлякують незрозумілим запахом і забарвленням. І це все при тому, що постійно йде мова про гуманітарну допомогу з Німеччини та оновленння матеріально-технічної бази. Щоправда, лікарняні ліжка таки пристосовані для пацієнтів з різного роду травмами. Піднявшись на поверх вище, де знаходиться ЛОР-відділення, бачиш кардинально іншу картину. Охайні коридори, палати з комфортними умовами для перебування (є чиста постільна білизна, зроблено косметичний ремонт палат, замінено двері). У кожній палаті є нові умивальники, а ще пацієнт навіть має можливість дивитися телевізор. Чому така різниця? Ніхто пояснень не дає.

Щодо наявності елементарних засобів надання першої медичної допомоги.

Переступивши лікарняний поріг, пацієнт повинен мати із собою все: від елементарного шприца і вати - до найнеобхідніших ліків. Власне, ефективність вашого лікування безпосередньо залежить від вашої платоспроможності. Це зрозуміло, бо така ситуація не лише у Стебницькій лікарні, а й у медичних закладах цілої країни. Однак, окрім медикаментів, пацієнт змушений забезпечувати ще й господарські витрати: пакети для сміття, деякі дезінфікуючі засоби та засоби елементарної гігієни. Прояснити ситуацію, що склалася, і знайти можливі шляхи вирішення проблем спробував директор-головний лікар Роман Пукало: “Так, лікарня повинна якось виживати в умовах, що склалися у нашій державі. Фінансування медичної сфери в Україні вкрай низьке.  Ми просто змушені шукати шляхи економії, тож частково витрати на перебування пацієнта у лікарні лягають на його власні плечі. Цього року, згідно бюджетних запитів, для повноцінної роботи нашого медичного закладу нам необхідно 26 млн. 471 тисячу гривень, з них на господарські витрати - 186, 5 тисяч гривень. З необхідної нам суми ми отримали всього 14 млн. 422 тисячі. Решту нам вдається отримати із Дрогобицького міського бюджету, проте все ж таки залишається дефіцит на оплату заробітної платні - близько 4 мільйонів гривень... Цього року ми вперше практично повністю забезпечені коштами на виплату комунальних послуг – це водопостачання, електропостачання, газопостачання та тепло. Цьогоріч Дрогобицький бюджет виділив нам уже  2 млн. 76 тисяч гривень. Для виплати заробітної плати у нас вистачає грошей лише на вісім місяців, а загалом потрібно 16 млн. 872 тисячі гривень. Тобто, якби не добра воля керівництва Дрогобича та депутатського корпусу, - невідомо, в якій ситуації ми б зараз знаходилися. Хочу зауважити, що зараз суттєво зменшилася кількість хворих, які звертаються за медичною допомогою, бо люди просто не мають коштів на лікування. І це тенденція по всій державі. За два останні роки у нашій лікарні скорочено 65 ліжок і також кілька десятків посад. Переважно скорочення відбувається за рахунок людей, що звільнилися у зв’язку з виходом на пенсію, або вакантних місць. Проте, можу запевнити, що скорочення не впливає на якість надання медичної допомоги. Крім того, стараємося економи видатки на статті оплати заробітної плати. Однією з найважливіших причин такого стану медицини є те, що навколишні території (Дрогобицький р-н, Трускавець, Борислав) лікують своїх мешканців у лікарнях Дрогобича та Стебника, не перераховуючи за це жодних коштів Дрогобицькій медицині. Це передбачено законодавством, однак не розроблено жодного механізму перерахунку коштів за пролікованого хворого. Незважаючи на такі важкі часи, маємо велику надію, що медична реформа, яка розпочалася, принесе реальні позитивні зміни”.

Щодо конкретних витрат на господарські потреби та перебування пацієнта у лікарні, нам дала коментар головний бухгалтер Стебницької міської лікарні Ольга Карпа: “Так, у нас, як і у всіх медичних закладах, звичайно, є проблеми з фінансуванням. Цього року конкретно на господарські витрати нам виділено 5 тисяч гривень на цілий рік - це при необхідних 186, 5 тисячах. За  можливості ми просимо самих пацієнтів купувати деякі господарські засоби,  проте у нас це оприбутковується відповідним актом. Таким чином, завдяки цим “благочинним внескам” за цей рік ми оприбуткували 35 тисяч гривень. На медикаменти  нам виділено всього 100 тисяч гривень на рік, з яких більше 50% іде на придбання наркотичних засобів для онкохворих пацієнтів. На забезпечення хворого харчуванням нам виділено 110 тисяч гривень, а на один день харчування це приблизно 2 гривні 20 копійок. Також надходять кошти за надання платних послуг, тобто медичних оглядів, у сумі 48, 9 тисяч гривень. 81, 5 тисяч гривень надійшло за рахунок надання майна в оренду. Однак цих коштів все одно не вистачає для повноцінного функціонування лікарні”.

Окремо хочеться виділити медичний персонал лікарні, котрий, попри практично спартанські умови праці, все ж здатен швидко надати медичну допомогу.

Звичайно, можна зрозуміти пояснення про недостатнє фінансування. Проте для чого розпочалися реформи медицини?  Очевидно, що як і усі розпочаті реформи, вони існують лише на папері. На жаль, жодних реальних змін у бік покращення не відбувається, і ми  змушені лише виживати в цих умовах, або, що ще гірше, - просто пристосовуватися до них.

 

Олеся НІМЕРОВСЬКА, Медіа Дрогобиччина №11 (25) від 06 жовтня

 

115834Борислав продовжує потерпати від нестачі води в кранах і її надлишку  на дорогах. Особливо загострилася ситуація восени - в період дощів. У будинки подається  брудна, непридатна до пиття вода, допускаються систематичні перебої у постачанні холодної води. Найбільш сталого характеру ця ситуація набула в районі Коваліва. Хтось звик і навчився з цим жити, а хтось вимагає дотримання своїх прав споживача і мріє про цілодобову воду в кранах. Зокрема, активісти сформулювали скаргу про неналежне надання КП «Бориславводоканал» послуг з холодного водопостачання та поширили її на інформаційній Facebook-сторінці F4S з проханням до небайдужих громадян відсилати звернення в усі можливі інстанції.

25 вересня відбулась традиційна нарада міського голови Ігоря Яворського з керівниками комунальних підприємств Борислава. Зокрема там йшлось про водопостачання.  «Людям не зрозуміло, і мені в тому ж числі, чому кожен погодній фактор позбавляє місто нормальної подачі води. Вирішуйте проблеми, не створюйте їх», - наголосив очільник міста на нараді. Директор водоканалу Ярослав Лопушанський пояснив наявність в кранах брудної води дощами, які провокують збір у водоочисних спорудах великої кількості забрудненої води, з якою фільтри не можуть впоратись.  «Потрібно провести капітальний ремонт системи очистки, але коштів не вистарчає» - каже директор КП. Перерахування оплати за подану технічну воду буде проведено згідно інструкції за іншими тарифами.

Ми ознайомились зі звітом КП «Бориславводоканал» за період з 01.01.2016 по 01.07.2017 року та поговорили з Ігорем Тарновецьким – головою житлово-комунальної комісії, який разом з Русланом Зелінським узяв під контроль діяльність підприємства.

Як водоканал рятували

Вода в Борислав подається з п’яти водозаборів: «Ріпне» та «Ріпне-2» – Мразниця, центр та Губичі. «Валька» та «Штатерлянди» повністю забезпечує водою мікрорайон Тустановичі. «Раточинка» - Раточину та Баню. Вода до спального району Коваліва подається з Рибника, що є затратно в плані електроенергії. Саме борг перед “Львівобленерго” був причиною «спраглого» страйку в місті два роки тому. А у зв’язку із підвищенням тарифів на електроенергію та збільшенням мінімальної заробітної плати, комунальне підприємство було б неспроможне платити за неї. І пішло б на продаж.

Отже, за півтора роки КП «Бориславводоканал» провело ряд ремонтних робіт: вдосконалення водозаборів та заміна близько 20 км. залізних труб на пластикові. Це зменшило втрати води в мережах з 91% до 73%. Що, в свою чергу, призвело до економії електроенергії. По нижчими більш, ніж у два рази нічним тарифами, тепер  до резервуарів чистої води (РЧВ) на вул. Палія воду закачують вночі. Встановлено 5 регуляторів тиску  та манометри – це дає технічну можливість для збалансування гідравліки в системі, а також - нову гіпохлоридну станцію на Бухові.

Таким чином, Водоканал погасив майже всю заборгованість по заробітній платі. Завдяки згаданим роботам та збільшенню тарифів на водопостачання та водовідведення, підприємство практично вийшло на самозабезпечення. На ведення господарської діяльності та закупівлю нової техніки наразі коштів не вистачає.

Роботи виконували ПП «Мажор», ТОВ БКП «Еліт», ПП «Винар», ТОВ «Група Спецтехнологія» за кошти з обласного та міського бюджету. Зокрема, останнє минулого року проводило Реконструкцію водопроводу на вул. С. Бандери від будинку № 253 до будинку № 43 за кошти Департаменту розвитку та експлуатації житлово-комунального господарства Львівської обласної державної адміністрації за 1 мільйон 136 тисячі 286 грн. Та у вересні цього року уклала договір з Управлінням житлово-комунального господарства та енергозбереження міської ради - про підключення індивідуальних житлових будинків на вул. Довбуша до міської мережі побутової каналізації за 294 577 грн.

Також Спецтехнологія займається демонтажем старих залізних труб у місті. Труби підлягають експертній оцінці, оцінені кошти направляють на монтаж нових трубопроводів. В середньому, оціночна вартість бориславських труб – 4500 грн. за тонну. За півроку «Спецтехнологія» демонтувала 333 тонни трубопроводів. З них на монтаж нових трубопроводів направлено 1 млн. 45 тисяч грн. 163 тонни труб знаходяться на складі у Львові і чекають на належну оцінку та на перенаправлення коштів.

Багато роботи ще попереду

У Бориславі 290 км. трубопроводів. Для зменшення витоків треба провести заміну ще близько 30 км. Капітального ремонту та реконструкції потребують також близько 32 км. трубопроводів побутової каналізації. «Спецтехнологія», згідно із укладеним з Водоканалом договором, може проводити демонтаж тільки тих труб, які числяться на балансі Водоканалу. А от скільки їх у нас залишилось – нікому достовірно невідомо. І якби в Бориславі безкарно не крали труби кілька років тому, місто могло б мати цілком оновлений водопровід.

Передусім, труби будуть замінені на Коваліва. Ігор Тарновецький каже, що саме діряві труби є причиною подачі брудної води в крани. Для збільшення часу подачі води в цей мікрорайон будуть прокладені додаткові труби - через вул. Ірини Сеник та Коваліва, щоб з’єднати Коваліва із загальною системою водозаборів.

Щоб воду не крали

Ще один непочатий пласт роботи – перевірка на наявність несанкційних врізок. Зокрема, на Східницю за місяць перекачують близько 70 тисяч кубічних метрів води. А оплачує Східниця - як за 20, пояснюючи це втратами. Натомість пан Тарновецький каже, що в селищі втрати максимально можуть сягати 10%, і аж ніяк не 50 тисяч кубометрів. Тому підприємство зараз шукає компанію, яка б допомагала абонентському відділу, надаючи послуги з виявлення крадіжок. До того ж Східниця не спішить допомагати «Водоканалу» вийти з кризи.

 

Юлія Гасій, Медіа Дрогобиччина №11 (25) від 06 жовтня

 

Курси валют



 

 

 

Телепрограма

Погода

вологість:

тиск:

вітер:

вологість:

тиск:

вітер:

вологість:

тиск:

вітер:

вологість:

тиск:

вітер: